Jag är inte...

... "botad"... Klev upp tidigt idag. Skulle på läkarbesök och kika upp mna födelsemärken. Undersökningen gick bra, men attans vad trött jag är nu i kväll! Men det är skönt att man an ligga i soffan och kika på tv tills ögonen går i kors och man byter soffan mot sängen... Jag inser att jag inte är redo att börja jobba heltid den här veckan heller...

Förutom tröttheten mår jag faktiskt riktigt bra nu! Jag har börjat äta riktigt, nästan inget illamående, kroppen känns pigg o fräsh när jag fått min behövliga sömn... 

Johan undrade igår om jag blivit besatt av graviditeten... Jag började tidigt i höst att läsa en bok som heter "Baby sug", den handlar om en tjej som blir fullkomligt besatt över att bli gravid. Den är jätterolig och man ligger och fnissar och skrattar när man läser! I går lunchdejtade jag Nadja och vi hamnade på bokrea... Där hittade Nadja en bok som jag föll lite för. Den är ganska lik Baby sug, den heter Babyfeber... den handlar om 3 vänner, en som verkligen vill bli gravid med sin pojkvän då deras förhållande hamnat på glid, en som är allergisk mot allt vad förhållanden och familjeliv heter och har ett one-night-stand som resulterar i en graviditet. Den sista tjejen lever verkligen in i sin roll som mamma och hennes man undrar vart hans charmerande fru tog vägen och vartifrån den hyperkänsliga vulkanen kommer ifrån... Den verkar också helskön!

Snart ärBaby sug utläst, i slutet av veckan borde jag hunnit påbörja nya boken. Nadja ska få läsa båda framöver! Sen efterlyser jag titel och författare till den hypersköna bok jag läste i midsommar... Den handlar om en karl som skulle in på en operation och vaknar och har varit med om ett könsbyte! Den var så galet rolig!!! Vet någon vilken jag menar så uppskattar jag om jag får titel och författare! Vill läsa igen! =)

Nu är det dax att klippa klorna och sedan söka sig mot sängen! Läsa en liten stund innan jag däckar under! Kanske jag ska lyxa till det med en dusch i kväll så jag slipper det i morgon bitti... Aja, det blev en liten rapport iaf! =)

Kommentarer
Postat av: Magda

Babysug läste jag innan jag blev gravid. och nej du är inte besatt! Jag tror att dom flesta läser typ allt om graviditeter som dom får tag i när dom planerar eller är gravid. Iaf med första, sen vet man allt till nästa så då är det inte samma grej lixom. Så har jag hört iaf. Så det är bara å läsa på allt du får tag i. Om inte annat så är det ju kul och ingen har väl dött av lite kunskap?
Skönt att du börjar må bättre iaf. Det är ju ett steg i rätt riktning! :-D
*kram kram*

2008-03-05 @ 07:43:54
URL: http://magdalena.babyblogg.se
Postat av: Paula

jag vill också låna :)

2008-03-06 @ 07:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0