Glömde igår! (skäms lite...)

Glömde berätta en ganska viktig sak igår... Skäms lite för att man faktiskt kan glömma en sån här grej.. men men.. shit happends...

Först ska jag bara hälsa en sak till mamma... Jag trodde du hade slutat läsa bloggen... =)

Hur som helst... Igår var det dax för besök hos MVC igen... Jag trodde mest att det var ett rutinbesök med de vanliga frågorna... "Hur känns det?", "Hur gick ultraljudet?" osv osv... Men förutom dessa standardfrågorna blev det ÄNTLIGEN dax för hjärtljudet!!! Det var HUR HÄFTIGT som helst! bebisen lät som ett ånglok, som rusade fram ganska bra... =P Men det var härligt att höra hur det lilla livet verkligen lever där inne. När barnmorskan letade hjärtljudet så sa hon "Nehe, där knuffades den", "Jasså, du stör ljudet du..." Så bebisen var inte riktigt på hugget att ligga stilla och vara snäll och låta sina föräldrar höra hjärtats slag... Men till slut så fanns dom och bebisen låg stilla en liten stund...

Tog lite prover också. Dels tog jag blodtrycket, vilket var normalt mot lite lågt. Hon sa att jag troligen blev yr emellanåt, vilket stämmer bra. Hon tyckte att det bara var att ta det lite lugnt när man klev upp och så... Sen var det en liten promend ner på lab, dax för blodprover... Tog blodvärde, vilket låg på en bra nivå. Blodsockret däremot var inte lika bra... Vi fick vara kvar och vänta på provsvaret om vi ville, så vi stog kvar en stund. När provsvren var klar så kom hon som tog provet och frågade om jag ätit något än idag... Jag hade ätit frukost strax innan vi åkte, så det var inga tvivel om det... Normalt värde ska ligga kring 3,5... Mitt låg på 2,8! Det är ganska lågt och en diabetiker skulle troligen säga att den mådde konstigt, sedan ta ett sockertest, dextrosol och vila en stund... Jag blev rekomenderad att köpa en godisbit... =) Misstänker att jag nästa gång kommer att få göra om det provet för att se till så att det inte är en vana...

Nu har jag gjort den uppdateringen... I morgon ska jag ner till Sundsvall och Birsta, men på kvällskvisten kommer en liten uppdatering på babyfronten.... Kliver in i v.20 då, så det kommer lite babyinfo och statistik.... Ses igen antar jag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0