BM-uppdatering

Var hos BM idag, och läkaren också för all del. Tänkte delge vad det resulterade i...
Läkaren sjukskrev mig from idag tom 17 augusti. Skönt med tanke på att jag helt enkelt inte orkar jobba just nu!
Barnmorskan gjorde den rutinmässiga kontrollen. SF-måttet var 31 cm, hade planat av lite sedan förra kontrollen. Hon ansåg att det inte var något att oroa sig för n, men att jag skulle tillbaka om ett par veckor för att kolla upp igen. Jag har tid hos min vanliga barnmorska 28 juli, så det passade bra.
Hjärtljuden var fina, troligen sov skrutten, för pulsen var 137 slag/minut, men efter att jag fick en liten spark i magen så ökade hjärtljuden på igen...
Mitt blodtryck var fint, lågt och bra. Minns inte exakt vad hon sa, kanske var det 120/75... Hur som helst var det helt normalt.
Bebisen ligger fortfarande med huvudet ner. BM sa att den inte har fixerat sig ännu, men att det inte är risk för att den vänder sig nu utan att den ligger stadigt neråt. Skönt! Skulle inte nödvändigtvis behöva gå igenom vändningsförsök, eller tom kejsarsnitt pga sätesbjudning!
Allt ser som sagt bra ut fortfarande! Nu ska jag montera ihop spjälsängen, som vi var och hämtade igår, samtidigt som jag kikar på Våra bästa år! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0