Tävlingsanalys

Nu är det 2,5 vecka kvar innan det är dax fr tävling igen. Jag har anmält mig till en klubbdressyr igen och även denna gång vill jag starta Charlie. Jag satte precis in förra protokollet och passade då på att jämföra föregående protokoll. Det var inte samma domare, den sista domaren är MYCKET snålare med poäng, men jag hade ändå bättre poäng den här gången än förra! 2 poäng bättre trots att jag bara hade 4, 5 och 6  (ok, jag fick en 7a på sista uppställningen) i protokollet och förra gången hade jag två sjuor... Men jag fick också bättre poäng på sitsen och korrektheten i uppvisningen.

Jag personligen tyckte att Charlie var mer samarbetsvillig förra gången än den här sista... Men min plan inför dressyren 1 mars är att jag ska träna på att inverka mer med sätet och sen ska jag rida fram lite ortare tid, så både jag och Charlie är lite mer taggade på banan. Det gäller ju att inte bli besviken när det inte går superbra, det handlar om att lära av misstagen och utveckla sig - eller hur!? Så nu lägger jag upp en ny plan och testar att ändra detaljer för att fixa det här! Jag ska be om en ny lektion i halter och övergångar, jag behöver det för just nu är det min största svaghet. Grejen är att jag inte kommer att rida Charlie förrän tävlingsdagen, vilket kan vara lite en nackdel... Men jag kan lära mig massor av Cornelia också, eftersom Anneli säger att hon skiter i mitt säte... Får jag till det på henne så ska det väl gå bra på Charlie också...

De två sista tävlingarna har jag startat Charlie...
071125, KM i dressyr - 158 poäng = 54,48% (domare: Solbritt Åhman)
080202, klubbdressyr - 160 poäng = 55,17% (domare: EvaLisa Andersson)

Mål 080301:
- Att rida på mer än 160 poäng!
- Att få till halterna för sätet på ett hyfsat sätt
- Rida något bättre hörnpasseringar
- Tvinga Charlie att ta innerskänklarna, så han inte tränger i hörnen och då också få bättre förutsättning för formen!

Det är realistiska mål som är fullt möjliga att uppnå!
En rapport kommer att avläggas efteråt!

Kommentarer
Postat av: Nadja

kom ihåg att man ska lägga på 4-5% när EvaLisa är domare :P haha

2008-02-13 @ 21:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0