Förbannade internetuppkoppling!

Jag tror jag har bestämt mig för att hata internetuppkoplingar! Eller trådlös routers, eller korkade användrare....... Hur som helst så har jag suttit i säkert 2 timmar och jävlats med att försöka få igång interne tpå min bärbara dator... Nu alldeles för någon minut sedan, efter ett längre samtal med supporten på ComHem så har jag fått till det! Men då törs jag fan inte koppla på den trådlösa routern i kväll - jag tror attbrakar det igen då så kastar jag sönder datorn och traschar hela lägenheten och ägnar resten av kvällen med att gråta över att allt motverkar mig.... Ja, jag är gravid och överkänslig....

Hur som helst så är ju internet igång nu, och förhoppningsvis så kan jag börja uppdatera lite mer framöver! Men redan idag så kan ni få bilden på magen från i fredags, V.13+0.... På fredag ska jag ta ett nytt kort, så jag nu föröker hålla mig på hela veckor...

Idag har jag iaf varit på teckenkurs hela dagen, är lite rädd att mina kurskamrater tyckte att jag var lite jobbig. Vi spelade spel, bland annat som gick ut på att det låg färgbrickor på bordet och läraren tecknade färgerna och vi skulle kasta oss på kortet med den färgen. Ett annat spel gick ut på att alla fick 2 kort var med tecken som vi skulle teckna för varandra, på bordet låg sedan bilder utan tecken och vi skulle ta kortet med det motiv som blev tecknat. Jag var som vanligt och satsade allt på att vara först, särskilt på andra spelet eftersom vi skulle samla de bilder som vi kunde.... Jag tog flest bilder... Förlåt för min tävlingsinstinkt.....

I morgon är andra dagen av kursen, tredje och sista dagen är i början av mars. I dag gick vi igenom färger, djur och kläder. I morgon ska vi gå igenom mat och aktiviteter. Dessutom har vi haft en sångsamling idag då vi skunger sånger med tecken och i morgon ska vi ha två sångsamlingar.

Något jag reagerade på var att många tecken som vi avänder på förskolan inte är samma som de korrekta som jag nu får lära mig.... Vågar jag komma tillbaka och påpeka att vi inte använder riktigt rätt tecken!? Tänk om "häxan" blir surare då.... Törs jag utsätta mig själv och framför allt mina kollegor för det!? Jag tror att jag kan utsätta mig själv, men det blir jobbigt för alla andra om dom ska leva med den taskiga stämningen som blir resultatet....

Tillbaka till graviditeten, det är ju den alla är så nyfiken på...
Jag har nu haft två nätter som jag inte sovit så bra, vet inte om det har så mycket med graviditeten att göra, men jag är övertygad om att den är medskyldig iaf... Förövrigt så märks mitt humör mer, jag har mycket lättare att börja gråta än jag haft på länge... Sist jag höll på så här var jag deprimerad... Idag när internet krånglade så var jag nära till tårar för att jag inte hittade intruktionsboken till anslutningen... Jag menar - vad är det att gråta över!?

Tröttheten är inte heller att leka med! Mornarna är jobbiga, kvällarna är värre! Kommer jag hem och sätter mig ner och varvar ner lite - inte mycket alls - så blir jag tvärtrött och kan somna på "två röda" så fort jag lägger mig till rätta! Känner mig inte vidare social och inte heller som en bra flickvän... Men vad ska jag göra - jag orkar ju helt enkelt inte vara vaken! Jag har goda förhoppningar om att det blir bättre framöver!

I morgon ska vi tillbaka till barnmorskan, MVC (mödravårdscentralen), vi ska få provsvaren från alla prover jag tog förra gången och vi ska få tiden för UL (ultraljudet)! Vi får se vad hon säger om bland annat min trötthet... Det är hårt att jobba under de här förutsättningarna...

Nä, nu ska jag sitta och gråta en stund - det är Extreme Homemakeover.... Det gråter jag till i vanliga fall, nu gråter jag nästan i inledningen! Men innan jag smiter så ska jag ju delge bilden från V.13+0... =P



Kommentarer
Postat av: Sanna

Just nu har jag en header tävling i min blogg :) Var med och tävla om du vill.
Kram :)

2008-02-05 @ 18:18:51
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Anonym

Japp nu börjar det allt bli en liten bula;)

2008-02-05 @ 19:19:15
Postat av: Erika

Det var jag som skrev det övre inlägget men namnet kom inte med. *Irri*

2008-02-05 @ 19:20:11
URL: http://eriica.blogg.se
Postat av: Magda

Det där med internet, man behöver inte vara gravid för att bli galen på det. Jag vet inte hur många ggr vi ringt till BBB och skällt ut dom för att ingenting funkar. *GALEN*

Jobbigt att du ska vara sååå trött :-( Men det blir nog snart bättre ska du se. Är väl efter v 13 det börjar ljusna. Så står det i alla böcker iaf. Sen ska man må bra fram över och på slutet blir det jobbigt för det är tungt. Jag tycker det var drygt hela tiden. *haha*
Ville du låna nå böcker eller? Isåfall ska jag rota fram dom 2 eller fler om jag hittar. Ska packa iomrrn så säg gärna till innan ;-)

2008-02-05 @ 19:38:52
URL: http://magdalena.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0