Börjar bli en vana...

En gång är ingen gång, två gånger är en vana -sägs det ju... Det verkar alltså ha blivit en vana för mig att skriva två bloggar om dagen... Visst kan jag gå in och fortsätta på tidigare inlägg, men det förvirrar nog en och annan och et är nog lätt att missa uppdateringen...

Jag hade väl tänkt att jag skulle försöka bygga på Babybloggen lite... Har inte så mycket nytt att komma men, mer än lite siffror...

Du har gått 15 fullgångna veckor och 3 dagar.
Men du är i 16:e veckan.
Du har klarat av 38% av graviditeten
Du är i 4:e lunarmånaden av 10.
Du är i 4:e graviditetsmånaden av 9.
Du har gått 108 dagar av 280.
Och har ca 172 dagar kvar till förlossningsdagen.
Förlossningsdag ca 2008-08-14 +/- 2 veckor.
Din första trimester varade från 8 November 2007 till 6 Februari 2008.  
Din andra trimester varar från 7 Februari 2008 till 6 Maj 2008.

Din tredje trimester varar från 7 Maj 2008 till 14 Augusti 2008.

För att förklara orden lite så
Lunarmånad (vilket jag när jag skriver detta letar information om, eftersom jag själv inte vet vad det innebär)
En graviditetsmånad är alltid 28 dagar och en del kallar den även för lunarmånad, dvs tiden mellan två nya "mån"-dagar. Man är alltså gravid i ca 9 kalendermånader men i 10 graviditetsmånader (eftersom dessa månader är exakt 4 veckor dvs 28 dagar).
Trimestrar
En graviditet delas in i tre olika perioder där kalendermånad 1-3 är trimester ett, kalendermånad 4-6 är trimester två och kalendermånad 7-9 är trimester tre.. Trimestrar är oftast ett medicinskt uttryckssätt för olika perioder under graviditeten.

Nu har ni fått en ny uppdatering om graviditeten... Nadja, nu får du läsa på lite! ;)


Kommentarer
Postat av: nathalie

en gång är ingen gång, två är lika med noll, som rosenström sjunger!:P

2008-02-24 @ 20:01:18
Postat av: Morsan

Spelar ingen roll vad du skriver, det tar alldeles för lång tid..... Tror till och med att det gick fortare att vänta själv...

2008-02-25 @ 11:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0