Svårt att hinna med

Det är trögt med uppdateringar just nu... Jag försöker verkligen göra uppdateringar men Vincent tar sin lilla tid och det är lite att pyssla med på kvällarna... Men nu har knytet däckat i soffan och jag och Johan pustar ut lite vid varsin dator innan vi ska ta tag i räkningarna så jag kan göra en snabb uppdatering...

Alla julklapparna är nu införskaffade och inslagna. Personligen är jag väldigt nöjd med årets julklappar, jag hoppas att de som får dom blir lika nöjda... Vincent kommer att få en hel del julklappar kän det som... Bara här hemma så är det väl typ 7 av 12 julklappar till honom... Men så är det väl, allt som behövs nu slår man ju in och det är ganska bra med fina julklappar så här första julen i livet! (det minskar ju med åren... ;P)

Vincent passar så här dagarna före jul att växa ur storlek 62... Han använder nu storlek 68! Det är storleken för barn som är 6-9 månader... Han är snart 4! Plockade bort kläder idag och insåg att det var hur mycket som helst i storlek 50, hyfsat mycket i 56 och därefter krymper det i lagret... Det känns lite märkligt eftersom man sa i början att man inte behöver så mycket i 50 och 56, då bebisarna växer ur det så snabbt. I vårt fall har det varit bra eftersom vår skrutt kräkts och skitit ner sig massor...

Ang lägenheten så finns det tyvärr inget nytt att rapportera...

Snart är det julafton och därefter kommer juldagen och Vincents dop! opklänningen är inte klar än. Han ska ha min gamla klänning, så jag måste byta ut de rosa rosetterna till blåa... Jag har sidenband, men inte kommit till att klippa till, knyta och sy fast... Måste kanske styra upp det ganska snart, så man inte kommer på det på juldagens morgon.... Det skulle lätt kunna bli lite stressigt... Kanske ska pyssla med det i kväll? Eller möjligen i morgon på dagen... Kanske ökar chanserna att jag kommer ihåg det om jag hänger fram den! Ska fixa på en gång...

Förövrigt händer det inte jätte mycket. Jag har hand om Ted och får i princip rida honom så mycket jag vill i jul och nyår. Han ska få vila lite, men jag tänkte försöka rida ut några dagar och kanske försöka jobba honom någon dag också... Snart flyttar han ner till Falkenberg där en stooor box och massor med utetid väntar... Sen att hans matte slipper ha honom på ridskolan känns ju finnemangs också! Han kommer att få det så bra där nere och i Maj kan jag åka ner och få rida lite också! :D Ska bli väldans skoj! :) Då kan till o med Vincent få rida lite... Han är så pass gammal då så han kan få åka lite på Ted!

Dax att runda av dagens blogg, nya tag i morgon? Eller en annan dag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0