Nyheter

Detta är dagens nyheter...

- Yttligare en visning är avklarad
- En anställningsintervju är planerad
- Hästflytt

Jaha, ytterligare en visning är avklarad. Idag klockan 11 kom en kvinna och kikade på lägenheten. Hon bodde i en 2a bara något kvarter från oss och behövde något större. Hon var här typ 10 minuter innan hon tog på sig skorna igen och sa att hon skulle prata med han där hemma och fundera. Har inte hört något efter det, men är hon intresserad så säger hon nog det. Mäklaren som visade lägenheten idag berättade att bara förra veckan hade dom ett hus i Ope ute och det var 3 som tydligt på visningen sa att dom var så intresserade att dom skulle vara med på budgivning. Det gick dock segt för budgivningen att komma igång, för ingen ville lägga första budet - alla satt och väntade på att någon annan skulle lägga första budet. Hoppas att det inte är så i vårt fall! Jag vet att det ska vara entill liten visning, då det är en till som vill komma och titta men att det måste vara någon dag efter 17.00. Vi får se vad som händer!

I dag ringde en kvinna från Frösödals förskolor och undrade om hon störde - Vincent låg i vagnen och skrek... Jag förflyttade mig så jag hörde vad hon sa och hon berättade att det gällde tjänsten jag sökt hos dom. Hon undrade om jag forfarande var intresserad. Självklart är jag fortfarande intresserad! Hon frågade om jag kunde komma på intervju på måndag... Eh, ja självklart! Nu, efter det samtalet, får jag en liten klump i magen... Vad ska dom säga när jag kommer på intervju med en 3månaders liten bebis... Tänk om han är lite grinig... (Visst kan jag stå med honom på armen och klappa honom i rumpan så han är nöjd, men hur bra ser det ut!? Jag kan inte börja jobba första veckan i januari, hur ställer dom sig till att jag söker en tjänst på en förskola som ska öppna i januari, med inskolningar och allt sånt, och det första jag gör är att gå på förldraledighet!? Jag vet inte ens när jag kan börja jobba! Vad ska jag ge för datum till uppstart för min del? 1 mars? 1 juni? Jag tycker att det känns jättetufft att ha varit hemma i typ 7-8 månader och sedan bara kasta sig tillbaka på heltid på förskola! Det skulle vara skönt att börja jobba 2 eller 3 dagar i veckan till att börja med, men det fungerar nog inte med Johans jobb... Nästa klump i magen är arbetstiderna... Jag känner att öppningar är lite väl hårt med tanke på att man kan behöva vakna på natten och amma om jag börjar jobba 1 mars, alternativt att jag iaf måste amma innan jag åker... Det innebär i sin tur att jag måste väcka Vincent om han inte är vaken... Hur gör man under dagen med amning/urpumpning!? Hjälp vad jag känner mig nervös över att börja jobba!

Hästflytt då? Nej, det är inte Ted som flyttat idag. "Gäststallet" som numera är ett boxstall hade inflyttning idag. Det flyttade ut 5 hästar (tror jag) från det stora stallet nu i kväll och utterligare några nästar ska flytta till helgen. Jag var ut till det nyrenoverade stallet innan jag åkte hem från Ted. Det är grymt fint i stallet och boxarna blev riktigt stora och fina! Hästarna kommer att få det riktigt bra där, eftersom de kommer ifrån alla människor och springet av ridskoleeleverna... Nu ska dom väl snart börja renovera spiltstallet/vinkelstallet. Det ska också bli mestadels boxar. Vi kommer med all säkerhet att få ett fint stall med massor av stora fräscha boxar!

Ja, det var väl dagens rapport av nyheter! =)

Kommentarer
Postat av: Paula

Åh lycka till på måndag! :) förresten är jag fortfarande supertaggad på att ni flyttar till körfältet haha

2008-12-03 @ 22:04:19
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: sandra

Tror du inte att det är en ganska bra idé ordna barnvakt under själva intervjun? Så kan du och dom fokusera helt på hur ni ska lösa det så att du kan få jobbet och behöver inte "störas" om Vincent inte är på bra humör :)

2008-12-04 @ 08:55:24
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se/
Postat av: Morsan

Håller med Sandra, vilken tid var det ? Jag kan före lunch. Är det efter få du väl ta någon annan i kön av barnvakter du hade innan du fick barn ;=)

2008-12-04 @ 10:20:01
Postat av: Lisa

Vilken förskola är det?!=)

2008-12-04 @ 19:29:35
URL: http://lajz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0