Inlägget från förra året...

Satt precis och kollade hur inlägget från förra året såg ut... Det är lite skoj att kika hur livet såg ut för 1 år sedan... Då kom också första ledtråden på graviditeten, även om man då inte fattade det! :P

Det har blivit allas lilla följetong om mitt och Johans lägenhetsletande. Det senaste är ju den galet fina 3an på Smedjegatan... Vi började förra onsdagen att lägga 575 000 kr direkt på visningen. Andra visningen var i lördags. I måndags kom nästa bud... Budgivare 2 la 600 000 kr och strax efter la budgivare 3 605 000 kr... Vi avvaktade en liten stund och pratade ihop oss om att lägga 630 000 kr och vips var det gjort. Det dröjde ända till i går eftermiddag innan det hände något mer. Budgivare 3 la ytterligare 5000 kr och budet var då uppe på 635 000 kr. Vi beslutade att lägga 650 000 kr och det stod sig inte så länge... Någon timme senare la budgivare 2 ett nytt högstabud på 670 000.

 Kvällen igår gick till att prata om hur vi skulle tänka framöver nu. Vi började prata om Bergsgatan igen, den har ju liksom legat lite på is för våran del... Hur som helst kom vi sent i går kväll fram till att vi lägger 5000 kr till för att se vart det tar vägen efter det...

Så i morse ringde jag och la 675 000 kr. Det gick hela dagen, tills sent i eftermiddag... Då kommer ett nytt sms med ett nytt bud. Det var budgivare 2 som skickade in ytterligare 25 000 kr! Så vips var priset uppe i 700 000 kr!!! Fan! Det är riktigt mycket pengar...

Vi pratade iaf en del om Bergsgatan i eftermiddag igen och i morgon ska jag ringa och prata med mäklaren om lite detaljer och sedan får vi se vart det tar vägen... Tar vi Bergsgatan så blir det nog en snabb affär!!! Det är bara vi som står intresserade just nu... Hur som helst så kommer väl fler uppdateringar när det finns några!

Johan är just nu ute och städar ur gamla bilen, han som ska ha bilen ska komma och hämta den i morgon. Så jag sitter själv inne i lägenheten och tittar på tv, sitter vid datorn och funderar en hel del på lägenheter och pengar! Ska lägga mig i soffan och se om jag somnar till en liten stund...

Kan för övrigt informera om att jag tydligen har fått ett nytt beroende... Jag missbrukar clementiner!!! Den här veckan har det gått en hel del sånna på jobbet... Idag har jag väl i snitt ätit lite mer än en i timmen! På förmiddagen satte jag mig med 3 stycken när barnen lekte... Gick på ett nafs innan dom var slut! Sedan var det på lunchen som vi firade en pojke som just fyllt 2 år. Vi äter alltid glass som efterrätt  när barnen fyller år. Så idag när barnen åt sin glass satt jag och åt clementiner istället! Jag tog med mig 4 stycken till bordet. En flicka vid bordet tittade lite förskräckt på mig och sa "jag vill inte ha någon frukt!" "Det ska du inte heller. Dom här är till mig!" svarade jag och skalade och åt! Förstår inte riktigt vart ifrån detta nya beroende kommer ifrån, det har växt fram de senaste två veckorna! Förra veckan var lugnare, den här veckan har varit sanslös! =P

Nä, nu ska jag parkera i soffan! I'll keep you updated if you want to!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Det är mycket som kan förändras på ett år det är ett som är säkert. Det är väl bara att ta det som det kommer.

2008-12-07 @ 01:53:09
URL: http://andzet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0