Blöjproblem...

Hur kan det komma sig att alla bajsblöjor Vincent lyckas få till måste orsaka läckage!? Skulle det vara någon enstaka så skulle jag kunna ta på mig att den satt illa, men när alla bajsblöjor resulterar i samma sak och man är så galet noggrann när man byter så det inte ska sitta snett eller för löst så känns det inte riktigt som ett handhavande fel...

Vi har nu 3 modeller som Pampers har i den storlek Vincent använder. Vi använder för stunden Baby Dry som ska vara så bra mot läckage. Den gick till o med på reklam när jag var liten! Jag är nu inte så imponerad av den. Den suger upp kiss jättebra, men allt annat verkar den göra sig av med...

Sen ska vi testa New Baby och Active Fit.... Grejen med New Baby är att dom går ut på att hålla när barnet ligger stilla på rygg (som små barn gör i början) och Active Fit ska vara för de barn som bröjat sitta och vända på sig. Det kanske är så att Vincent fortfarande är för stilla och att New Baby är bäst för honom just nu.. Det får vi väl se när Baby Dry tar slut! Jag blir iaf lite frustrerad på alla tvättningar som måste göras efter läckagen! Tack och lov att elen ingår i hyran, annars hade det blivit dyrt här hemma! Får hoppas att vi hittar rätt blöja innan vi flyttar så vi slipper så mycket "onödig" tvätt. Elen ingår ju inte i hyreslägenheten vi ska flytta till och för att spara lite pengar så ska vi försöka att inte tvätta så mycket inne utan att satsa på att klara så mycket son möjligt på ett tvättpass i veckan i tvättstugan!

Nepp, nu har Vincent däckat i soffan... Kanske är rätt tillfälle att få smita iväg och hänga tvätt, sätta igång diskmaskinen och kanske att jag till och med hinner med att plocka ihop lite! *Suck* Jag är lite less på att bara vara hemma och sköta hushållet... Jag skulle vilja vara en cafémamma under mammaledigheten... Sitta på café och skvallra med vänninorna... Just nu är det ända cafélivet de gånger jag träffar mammorna i föräldragruppen... Det är i princip det ända sällskap jag har över huvudtaget förutom familjen... Snälla vänner, börja höra av er igen och föreslå träffar! Vincent är portabel och han har också en pappa som kan ta hand om honom perfekt! Jag vill också vara med igen! =)


Tvätten ropade just att den var klar ;)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Tänkte bara säga att vi alltid använt Libero och inte haft ett enda läckage, värt att prova kanske?!

2008-12-13 @ 13:47:07
URL: http://annelie86.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Jo, vi har provat Libero också och haft läckage där också... Inte alls lätt med vilken blöja man ska ha... Passformen är ju jätteolika!

2008-12-13 @ 20:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0