Nybliven förälder

Idag 12.53 blev jag mamma! Jag och Johan fick en underbar liten son, Vincent Olof Kenneth Zetterlund Larsson. Han var 51 cm lång och vägde 3170 gram. Barnmorskan är mamma till en klasskompis från lågstadiet, så det var skönt att iallafall ha en person som man känner lite.

Är du känslig ska du sluta läsa nu... Jag ska vara hyfsat ärig och rak i hur förlossningen gick...

 
Taget bara någon timme efter förlossningen, när han skulle vägas och mätas...

Från det att hon tog hål på fosterhinnan och skapade en vattenavgång så tog det 43 minuter till han var ute! Vi hann inte ens med smärtlindring... Lite stolt känner jag mig allt att jag fixade det utan det... =) Det lilla problem som var, var att hjärtljudet gick ner efter vattenavgången och fostervattnet var missfärgat... Så plötsligt blev det lite brådska att få ut det lilla livet... Fick ta hjälp av sugklocka, men mest bara som stöd. Sen blev det tvunget med ett klipp... (dock med lokalbedövning!) Skönt också, förutom att prinsen var frisk o kry när han väl kom ut, att jag faktiskt inte fick några större bristningar, någon liten, men inget större! Underbart! Få stygn med andra ord!

Nu ligger vi kvar på BB 1 natt till att börja med, vi får se hur morgondagen känns... Vår rara lilla prins vill inte göra annat än äta, får han inte det skriker han... ;P I övrigt så är han lugn o snäll, skriker inte hysteriskt utan är ganska nöjd med tillvaron i den stora världen!

Kommentarer
Postat av: Elsa

Grattis:) och välkommen till världen! Roligt att höra att allt gick bra.

2008-08-29 @ 21:56:12
Postat av: tove

grattis! hoppas att man får hälsa på familjen snart. kram på er

2008-08-29 @ 23:50:52
Postat av: Hanna

Grattis :)

2008-08-30 @ 07:28:04
URL: http://enhannas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Grattis!!!!!!

2008-08-30 @ 09:05:56
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Erika H

Grattis till de nyblivna föräldrarna och välkommen till den stora världen lilla Vincent! Massa kramar och lyckönskningar.

2008-08-30 @ 10:26:30
Postat av: Anneli

Grattis till de nyblivna föräldrarna, vad skönt att det gick så bra för er under förlossningen.



Ha det bra och sköt om er!



/ Anneli S

2008-09-02 @ 20:12:55
Postat av: Malin Hoof

Grattis! :)

2008-09-08 @ 10:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0