Långsamma bebis!

Tänk om min och Johans lilla bebis kunde ha lika brått ut, som den hade att bli till! Då hade vi nog haft bebisen redan... Nu börjar både jag och Johan på att bli lite frustrerade att inte kunna planera dagar. Det är svårt att säga "Vi fixar det på onsdag". Nu måste man nästan fixa alla saker på en gång när det dyker upp, annars kanske det över huvudtaget inte blir av i tid.

Igår sitter jag o läser på nätet, plötsligt bara stänger jag datorn. Johan blir lite förvånad och frågade vad det var. Det som fick mig att bara zappa ihop datorn var att jag - som vanligt - läst på familjesidornas forum om andra som är i de här sista väntande dagarna. Jag satt och läste om dom som på besök hos BM fått veta att dom kommit så långt som till att livmodertappen försvunnit och är öppen 2 cm och att det bara handlar om något dygn innan dom har sin bebis... För mig blir det jättefrustrerande eftersom jag inte upplever just några saker som indikerar på att det är dagar kvar...

MEN (japp det finns men även i det här...) I går kväll kunde jag ta en ungefärlig tid på förvärkar. Dom låg "som vanligt" på ungefär 15 minuter... Även nu på morgonen så har jag haft känningar på ca var 15 minut... Kanske ökar det på under dagen... *hoppas*

BEBIS - KOM UT!!!!

Kommentarer
Postat av: Gina (magdas kompis)

Försök inte oroa dig så mycket...jag hade inga tecken på förlossning, inte ens 1 enda förvärk...sedan kom värkarna pang och 2½ timma senare hade jag min bebis...

2008-08-25 @ 09:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0