Funktioner

Stallets funktion för mig är ovärdelig har jag insett idag... Även om allt jag gör tar lite längre tid än förra året vid den här tiden, så gör det susen för mitt sinne! Det är ju underbart att bara pyssla på och bara vara! Idag har jag påbörjat frissning av Ted. Orkade dock inte avsluta idag, gjorde grundarbetet och ska fixa det sista nästa vecka. Det var mysigt att stå och pyssla med honom och gosa med en mjuk mule! Fick en puss i nacken också! ;) Skönt att vara tillbaka lite i stallet igen, snart kommer väl en ny liten paus, men jag tror den här hösten och vintern kommer att bli skön i stallet! =)

Fick en liten kommentar om gårdagens inlägg om föräldragruppen. Föräldragruppen är ju inte bara till för att "lära sig att bli förälder", det är ju ett kanonsätt att lära känna de andra mammorna och kanske kunna skapa nya bekantskaper både till sig själv och till bebisen! Vi är 5 par i vår föräldragrupp, ett av de andra paren bor inte så långt ifrån mig och Johan. Det är ju toppen om barnen sedan kan växa upp tillsammans. Sen är det kanon att få prata med de andra i samma situation, få höra om deras perspektiv på tillvaron med att bli förälder för första gången - som det är för alla i vår föräldragrupp! Jag ser det inte som att jag bara får en massa information som jag redan visste, visst är det sånt också, men jag ser det som en bra möjlighet att träffa folk! Sen dyker det upp information som faktiskt inte står i böckerna, det blir bonus på något sätt... Sen behöver man ju inte gå på alla träffarna, jag är glad för besöket på förlossningen. Det besöket ledde till att man vet vart man hamnar och vart allt är och rutinerna...

Allt fyller någon slags funktion, just nu ska maten få fylla sin! =) Blir potatis och ugnsstekt falukorv.... *Smaskens!*

Kommentarer
Postat av: Morsan

Hahaha, du menar någon att prata med "Mitt barn har bajsat 3 ggr idag, är det normalt + Vilken sorts blöjor använder du`? " osv... Skojar bara ;=)

2008-08-07 @ 15:43:51
Postat av: nathalie

HAHAHA åt mammas kommentar :P

2008-08-07 @ 17:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0