Efter pepp

Förra inlägget var ett frustrerat ilägg som senare resulterade i att jag suttit och gråtit en bra stund... Johan kom hem och hittade mig stortjutandes och det krävdes en del pepp för att vända mig på rätt sida igen och få mig samlad... (Jag börjar besväras lite av att hormonerna blir så hysteriska...) Nu när jag lyckats bli riktigt samlad så kan jag formulera hatet...

Jag ringde Försäkringskassan för att kolla upp hur det går med min sjukpenning. Jag och Johan hade ju, som jag tidigare skrivit, planerat att lägga ut räkningarna med betalningsdatum så de kan dras även om vi råks på att vara på sjukan då.... Men för att kunna lägga in automatisk betalning måste man veta att det finns pengar på kontot, därav mitt samtal till FK.

Jag frågar hur det ser ut inför slutet av månaden med att få ut pengar och det svar jag får är; "Jag ska se här.... [tystnad med knapptryckningar på tangentbord och musklick] ... vi fick in din ansökan den 6e.... och du har... 6 veckors handläggningstid..." VA!? 6 veckor!? Vilken verklighet lever dom i!? Detta innebär i mitt fall att handläggningstiden går ut 17 SEPTEMBER!!!! Men vad bra! Räkningarna skiter väl i att dom har semestrar som gör att deras ärenden samlas på hög! "Vet du hur det är med handläggningstiden för föräldrapenning?" "Eh ja... Det är samma..." TOPPEN!

Så min dag har bestått av att prata med FK för att få ordning på dels sjukpenningen och dels att få klart med papprena för föräldrapenningen så jag kan lämna in dessa papper (och iaf får pengar i slutet av september)... Efter det har ångesten slagit till i omgångar... Orken har därmed under kvällen lyst med sin frånvaro och livet i magen har gjort sig mer påminnd...

För den delen så kan jag meddela att jag känner av förvärkar typ 2-4 gånger om dagen... Låter kanske som att något är på gång, men jag kan intyga att det krävs MYCKET mer än 3-4 förvärkar (som känns som lättare mensvärk) för att bebisen ska komma ut... Ska ni börja hoppas så kan ni vänta iaf minst 1 vecka till innan ni börjar hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0