BM-kontroll

Kom precis hem från BM. Var där på den rutinmässiga veckokontrollen. Allt var som det skulle, tog ett urinprov för att utesluta en liten urinvägsinfektion eftersom jag kissar så ofta, men det var ok... Magen växer inte så mycket mer nu, hon sa att bebisen ligger så långt ner den kan utan att komma ut, därav att SF-kurvan (och magen) inte blir större... Sen skulle vi lyssna på skruttens hjärta... Det är lika härligt varje gång.... Hon gelear in magen och sätter dit apparaten och vi börjar höra hjärtslag. Plötsligt blir bebisen riktigt rörlig! Sprätter till och börjar sparka och boxas... Troligen sov det lilla knytet och väcktes av det extra hjärtljudet som kom lite plötsligt och med ganska hög volym... Stackarn.. =) Men det var skönt att få en riktig reakton eftersom det igår var väääldigt lugnt....

Vi skulle boka in ett besök till nästa vecka också, men på måndag var det fullt hos dom barnmorskor som jobbade (min är ledig) så på fredag ska jag dit på besök igen... Hon tyckte att det var lite för stort glapp till tisdag, så jag fick den sista tiden på fredag... Givetvis hade alla andra tagit dom bra tiderna (som bland annat gör att Johan kan följa med...) så jag ska dit 9.00 på morgonen!!! Varken jag eller bebisen lär ju vara vaken då! ;P

Nu ska jag lägga mig i soffan och ta det lugnt (känna på en upprörd bebis!) och titta på tv, innan jag ska hämta Johan. Kanske hinner/orkar jag med en liiten promenad också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0