Tävling utlyst!

Sökes:
En person med värre chef än jag har... Presentera chefen i en motivering varför just din chef är värre än min.

Finnes:
En manlig chef som är 50+. Jag sökte en tjänst i höstas och fick den. Fram till jag hade min examen skulle vi skriva ett vikariat på tjänsten, men så fort min examen var klar skulle det vikariatet övergå till en provanställning. Jag jobbade halvtid från 26 november, när jag började jobba, fram till 6 januari. 7 januari började jag jobba heltid. V.8 gick jag upp med mitt examensarbete men fick så stora kompletteringar att jag inte hann klart på 10 arbetsdagar, nästa tillfälle blev i v.21. Inga större problem lät det på chefen... I slutet av januari gick jag ut med min graviditet. Grattis grattis, vad roligt menade chefen. I slutet av februari blev jag sjukskriven på halvtid pga av graviditetströtthet... Där började allt gå fel...

När jag kom tillbaka från sjukskrivningen blir jag kallad på ett möte. Där får jag veta att han itne vet hur han ska göra med mitt vikariat... om han skulle förlänga och då på heltid eller halvtid, eller om han helt enkelt inte skulle fortsätta mitt vikariat. Jag ska prova att jobba heltid några dagar innan vi träffas igen och fattar ett beslut. Detta möte hade jag måndagen innan påsk. 6 april går vikariatet ut. Igår hade jag det nya mötet och får då frågan hur det känts att ha jobbat heltid några dagar. Jag säger att jag tycker att det går bra och att det inte finns några andra planer än att börja jobba heltid. Han säger att vikariatet förlängs till sista april och att vi ska ta ett nytt möte i slutet av månaden och stämma av. Fungerar det lika bra så förlänger vi även maj och juni. Därefter är jag välkommen att komma med en ny ansökan på lediga tjänster.

Inte nog med detta, för mig skulle det räcka bra faktiskt, så har inte mitt läkarintyg för sjukskrivningen inkommit till försäkringskassan... Dvs, jag får inga pengar därifrån förrän det finns på plats... När jag då mailar honom om att han måste skicka in läkarintyget får jag tillbaka med en kopisa till lönekontoret och till skoladministratorn, att någon ska fortast möjligt skicka intyget till mig... TILL MIG!? Hallå! Det ska till FÖRSÄKRINGSKASSAN!!! Får se om jag får några pengar framöver...

--------

Så, är det någon som vill anta tävlingen om vem som har värst chef så ställer jag gladeligen upp på en liten tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0