Tänk vad svårt det ska vara

Idag var jag på stan en sväng med lillasyster. Jag kände att jag var tvungen att försöka hitta en vår/sommarjacka. Jag har idag en fleecejacka och en täckväst, men det kommer snart att vara lite för varmt med det... Mitt alternativ i sommar är regnjacka känns det som... Tyvärr hittade jag en jacka som just nu känns som ett tält, men dom sedan kommer att sitta bra över magen ett tag iaf... Köpte den inte eftersom jag inte var helt nöjd... Resonerade att jag skulle prova jackorna jag hade hemma först och se om jag kanske klarar mig i sommar med antingen öppen jacka eller regnjacka...

När jag kom hem tog jag tag i jackprovande... En svart kappa som jag haft några år nu kunde jag fortfarande knäppa, men det kommer troligen vara kört om en månad... Ingen av mina andra sommarjackor kunde knäppas... Känns ganska hopplöst... Men det är väl bara att gilla läget... Får göra som syrran sa - köpa en lite varmare collagetröja och sedan köra på regnjackan annars... Känns trist eftersom jag helst ville hitta en slags kavaj som jag fortfarande kan ha ett tag iaf... Men icke... Det börr bli lite irriterande med kombinationen gravid och kläder...

Har fått råd tidigare om att köpa vanliga kläder, men i större storlek... Ja visst det kan man göra... Men grejen är att det är inte bara kring magen det ska passa... Att köpa en tröja i storlek Large innebär att den troligen räcker till över magen, men ärmarna är enorma och halsringen är större än normalt - känns inte helt snyggt... Då jag trivs bra med att vara gravid och tycker att magen är fin så vill jag ju ha kläder som följer figuren. Jag vill ju fortfarande känna mig fin - inte bara "för stor/tjock"... Det funkar att köpa något linne eller en t-shirt (så länge dom räcker över magen) men alla kläder kan man inte göra så med...

Hur som helst... Jag ska försöka klara mig utan jacka - hoppas att jag klarar mig på redan befintliga jackor och eventuellt ett tröj-inköp...


Kommentarer
Postat av: nathalie

va inte så himla kräsen!:P

2008-04-23 @ 17:19:04
URL: http://nalaaa.blogg.se
Postat av: Morsan

Försök se praktiskt/ekonomiskt på saken. Du kommer med säkerhet att vilja ha nya kläder även efter "magen" och då kan jag informera att det är fler än du som ska vara fin....
Köp lite men vänta lite så kanske Rosa snart är redo att skicka lite till dig också...

2008-04-23 @ 17:46:04
Postat av: Magda

Mitt problem var ju att ha vinterjacka men det fixade sig bra ändå. Jag kunde dra ihop jackorna fast jag var stortjock. Hade dock en vind/regnjacka som var lite stor i modellen och den funkade. Jag tror inte att du behöver köpa en ny jacka till i sommar. Hur ofta har man jacka egentligen då? Använd en tröja eller så istället. Och det där med kläder igen då...jag hade mina vanliga kläder hela tiden. Köper man en tröja i sin egna storlek med lite stretch i så går det bra ändå. Kolla efter längre linnen/toppar så lovar jag att du kommer komma i samma storlek som innan PLUS att dom täcker magen. Jag har testat å det funkade på mig hela graviditeten. Men visst kan det va kul att köpa nåt plagg gravidkläder...det gjorde jag med. Men inte så mycket för dom är för dyra tycker jag med tanke åp hur länge man använder dom.
Hoppas du hittar på nån bra ide, man får trixa lite ibland.

2008-04-24 @ 08:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0