Smärta

Har haft ont i höft/rumpa i 3 dagar nu... Idag kände jag att jag fick nog och ringde barnmorskan, BM, för att få råd om vad det kunde vara och vad jag skulle göra åt det... Kan ju nästan inte gå! När BM ringde upp mig så sa hon att det troligen rörde sig om ischias... Praktiskt... Det kunde eventuellt vara påbörjan på foglossningar också, men mest troligt är det ischias...

Så nu är jag ordinerad att ligga på rygg och dra upp knäna mot magen, ta alvedon till natten för att inte störa nattsömnen, undvika - i möjligaste mån - trappor och att om det inte ger med sig höra av mig innan det blir hpplöst och ogenomlidligt! Så jag hoppas nu att jag ska få bukt med detta snabbt! Jag hade problem på jobbet idag... Jag kan inte ens gå ut i kuperad terräng för att hjälpa barnen...

En annan sak som börjat oroa mig lite ang jobbsituationen är när barn blir utåtagerande... Idag har jag tagit emot slag vid två tillfällen, tack och lov i huvudet och på axlen, men frågan är hur safe det egentligen är att jobba just nu... Måste prata med mina kollegor om att jag inte kan ta konflikter med risk att det kommer ett slag eller en spark... Annars tycker jag nog att jobbet fungerar hyfsat just nu! Jag orkar med en lagom normal dag utan att känna mig utslagen efteråt....

Nu är det snart dax för middag, idag blev det enkelt... Varm korv med bröd... Sedan är det möte i stallet i kväll, om gäststallet... Får se om jag åker upp och lyssnar hur resonemanget går...

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad har ni för ouppfostrade ungar på eran förskola?? :O Nog för att våra kan vara det men slå sina fröknar... Hehe

2008-04-07 @ 18:19:34
Postat av: Emma S

Kul det var att se dig häromdagen! (:
Och ja, för att uppdatera dig så fick ja tjänsten, fast på 50% istället för 70.. Så himla kul. Sköt om dig!

2008-04-08 @ 12:12:42
Postat av: Morsan

Jaa du, vad ska du drabbas av nästa gång ? Kan någon av de mest kända symptomen hoppa över dig skulle jag bli glad. Annars får jag nog bara ett barnbarn. Krya på dig så hörs vi.
Puss på dig, speciellt på magen

2008-04-09 @ 19:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0