Helgen

Jaha, så var det roliga slut för den här gången... Ytterligare en helg har passerat och en ny arbetsvecka vankas... Även om det känns hopplöst att jobba 5 dagar och bara vara ledig 2, så ska jag bara fokusera på helgens bravader idag!

I går klev jag upp sent, det blev en lååååång startsträcka i sängen. Låg o surrade med Johan i över 1 timme! När jag sedan släpat mig upp började dagens planer. Mamma ringde och beställde avresa 16.00. Hon, pappa, Zandra och hennes Johan skulle till Fåker då Johans pappa just fyllt år. Dom skulle fira lite. Jag åt frukost, tittade lite på tv, duschade och sedan drog jag iväg. När jag sedan kom hem kastade jag och Johan i oss middag då han i sin tur ville ha skjuts in till stan till en av hans vänner som fyllde år i fredags och dom skulle fira i går kväll... Då alla andra var på sina fester så bjöd jag hem Nadja, Erika och Paula på lite filmkväll.

Vi såg The Abyss, den verkade jättebra på baksidan av fodralet... Den började bra men sen blev den bara för mycket! Jag har lite svårt för filmer som ska vara lite macho men som sedan blir till ett UFO-drama... Den floppade iaf och det blev roligare att prata lite bebis och känna på sparkar. Tack och lov var grodan rättvis och alla fick chansen att känna att det var lite liv där inne!

Nästan direkt efter att filmen var slut ringde min telefon... Mamma, som hintat om att dom ville bli hämtad mellan 12 och 1, ringde och beställde hämtning. Jag meddelade att jag snart skulle börja röra på mig, tittade på klockan och började fundera på HUR fulla mina föräldrar var eftersom klockan bara var 21:53.... Hur som helst åkte jag dit, men det var inte mina föräldrar som var märkvärdigt fulla, alla var på väg hem för att kalaset var slut. Så jag fick med mig hela det ditskjutsade sällskapet och vi åkte hemöver vid 23-tiden...

Pappa var roligast under bilresan... På vägen ner sitter han, Zandra och mamma i baksätet. I volvon är inte ventilationen på topp och det blir imma på rutorna, plötsligt säger Zandra; "Cathrin, säg till pappa att han inte får rita på fönstret" Jag säger till honom, eftersom vi redan som små fick höra att vi inte fick göra det... =P Då var han fortfarande nykter kan tilläggas... Sen på vägen hem sitter en något förfriskad pappa och tjatar; "Är vi framme snart?" "Hur långt har vi åkt?" "Jag vill ha glass!"... Vi kunde inte annat än skratta åt honom! ;P

När jag sedan kom hem kände jag att det var lika bra att gå o lägga sig, mitt uppdrag för kvällen var ju slutfört. Tyvärr hade lilla grodan vaknat till igen och såg till att sparka en stund, så det var omöjligt att somna! tillslut var det iaf lugnt där inne och jag kunde slockna... Då kommer nästa väckning... Johan hade kommit hem medan jag sov, och plötsligt vaknar jag av att han rycker mitt täcke!!! Ett litet tag funderade jag på om far och barn ingått en konspiration m att inte låta mig sova... Klockan var vid den här situationen omkring 3 på natten..... Somnar hur som helst efter en stund, men sover oregelbundet... Vaknar sedan vid 12 i dag... SKÖNT!!!

Idag har jag sedan inte gjort så jättemycket.... Jag började med att plugga och titta på tv, sedan en snabb dusch innan jag skulle skjutsa mamma o pappa på besök hos farmor på sjukan... Det blev också en ganska rolig historia... Vi kommer dit och går in på rummet, alla blir jätteupprörda och frågar om vi fick komma in! Va? Vi gick ju bara in som vanligt... Då säger en tant att dom fått ringa deras anhöriga om att det är besöksförbud, pga misstänkt kräksjuka... Vi blir ju lite veliga och går ut  korridoren och frågar en sköterska... Hon berättar att det inte är farmors sal som är drabbad och nu när vi ändå var där kunde vi uträtta vårt ärende... Så vi går tillbaka och sällskapar med farmor en stund...

Efter det besöket åkte vi och hämtade Johan och åkte därefter och köpte mat. Mamma  o pappa bjöd på middag, pizza till Johan och sallad till mig... Resten av kvällen blir i soffan vid tvn och planera inför jobbdagen i morgon...

Kommentarer
Postat av: Morsan

Hahaha, "jag har ju inget att skriva" och endå blev det en hel uppsats ! För övrigt lite lustigt att ha chaffis till svärmor på sjukbädden. Men men, alla som känner oss vet att bilen alltid står dagen efter. Lite snäll var du nog när du skrev om pappa, han minns ju inte hela hemresan ?! Eller hur det nu var !? Tack för hjälpen denna helg, vi hörs när jag har en timme över !!!

2008-04-13 @ 20:48:08
Postat av: Magda

Ja kul att köra fulla päron ;-) Eller fulla människor över huvud taget, och det är sant som du säger. Vi blev ju itutad redan som spermie att vi INTE fick rita på igenimmade rutor. *haha* Dubbelmoral där...
Kul att bebisen sparkar och har sig där inne. Kommer ihåg hur det kändes. Ibland känns det som att det är en bebis där nine igen men det är nog gaser...förhoppningsvis. Men det känns precis lika. Läskigt!
Har ni fått lyssna på hjärtljud då? Det är mysigt. Allt är mysigt första ggn, sen blir det rutin typ. *hehe*
Sa ju ha kalas den 26 april. Ettårskalas. Ska bli jättekul! Synd man inte bodde närmre så ni kunde komma och hälsa på ni med. Men men, vi ses väl kanske snart ändå.
KRAAM

2008-04-14 @ 20:58:48
URL: http://magdalena.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0