Irriterande!

Igår satt jag med en restuppgift jag hade sedan sista inneveckan. Det var en tema dag om SIDA och vi som inte var där skulle göra uppgifter för att endå tillägna oss kunskapen. För någon vecka sedan lades uppgiften ut, och igår satte jag mig för att börja göra den... Men ack vilken irritation som väcktes i mig!

Uppgiften går ut på att kika på diagram om sambandet mellan ekonomi och hälsa. Själva diagrammen var inte så svåra att förstå, men uppgifterna..!?

"Reflektera över samband Inkomst-hälsa generellt. Titta sedan särskilt på följande: Kinas utveckling från 1960 - 2001. Går kurvan att förklara genom Kinas moderna politiska historia? Jämför Kuba och Haiti. Vilka slutsatser drar du om samband mellan inkomst-hälsa? Har du någon synpunkt på de politiska samhällssystemen i dessa länder? Titta sedan särskilt på situationen i Afrika söder om Sahara. Hur förklarar du Botswanas utveckling 1960 - 2001? Jämför din egen bild av befolkningsutveckling och barnadödlighet före och efter att du sett programmet. Vilket land gör dig mest förvånad?"
Tell me again, vad i det här var viktigt för min yrkesroll? och varför? Jag saknar fortfarande en kurs i HLR... "Sorry kids, jag kan inte hjälpa dig som satt en köttbulle i halsen för jag läste om Kinas moderna politiska historia istället!"

Det som blev ännu mer irriterande var att de som varit på föreläsningen inte hade behövt tänka själv, de hade fått allting serverat av föreläsaren! Vilket straff för oss som inte var där! Jag känner inte att jag kan få ut något av uppgiften... Men för all del, jag ska vara en duktig student och lmna in endå - när Johan har hjälpt mig med Kinas moderna politiska historia och Botswanas utveckling....

Nu ska jag iaf sätta mig och plita på en annan restuppgift innan jag ska börja förbereda mig för att hämta Johan och åka på lägenhetsvisning igen! =)

*Grr*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0