"Gud gav mannen både en penis och en hjärna, men tyvärr inte tillräckligt med blod för att sköta båda samtidigt"

Sagt av Robin Williams...

Idag har jag varit med om något häftigt! Fick testa på något helt okänt för min del. Fick hjälp av en kvinna jag känner lite. Jag hälsade på henne på hennes kontor, just för att hon skulle hjälpa mig lite... Jag fick sitta i hennes soffa och hon stod bakom mig och la sina händer på mina axlar. Hon sa till mig att andas djupt och bara koncentrera mig på andningen. Jag gjorde som hon sa och efter bara en liten stund så blev det varmare och varmare där hon hade sina händer... Hon masserade inte eller något sånt, utan bara vilade sina händer på mina axlar. Efter typ 5 minuter så var det klart och hon frågade hur det kändes... Jag var alldeles matt i kroppen, precis som om jag precis fått en rejäl massage... Hon sa att hon kännt en kraftig värme och att händerna vibrerat lite, och att det innebär att jag verkligen behövde den där energin... Igår hade jag ont i halsen och det hade jag fortfarande när jag vaknade. Det var typiskt så där jag får när jag får förkylningsblåsor i halsen... Men nu känner jag inte det och jag är inte heller så trött som jag varit de senaste veckorna!

Var ut till klassen jag gjorde praktiken hos i morse... Fick ju lova förra fredagen att jag skulle komma och hälsa på den här veckan eftersom en av tjejerna blev så ledsen. Idag lyckades jag ju få henne att gråta igen! Dessutom började ytterligare en tjej att gråta! Jag har ju inte hjärta att bara åka när dom gråter så där! Tårarna bara rinner, det är inte att dom tycker att det är tråkigt, utan de gråter på riktigt! Jag är nog för blödig för att jobba med barn på det här sättet... Shit om jag ska byta arbetsplats, skulle ju bryta ihop själv om barnen blir ledsna.... Men jag blir varm i hjärtat när dom säger att jag är Världens bästa fröken, och att dom faktiskt tycker så bra om mig att dom gråter när jag ska åka därifrån...

Red Ronaldo idag också, min lilla prins! Han blev ganska fin att rida efter en liten stund, tränade lite förvänd galopp... Han är så söt, för han blir så frustrerad över att han inte får byta galopp att han bryter av... Får fortsätta träna det där framöver. Man han fick träna sina basic övningar igen idag... När jag tog emot honom när han var på väg in från hagen så berättade hon som ledde honom att han trippade och tramsade... Så när jag fick grimskaftet så blev det lydnadsträning... Han fick börja med att backa... Det resultrade i att han reste sig när han blev sur... (vilket han fick tillbaka i att få backa lite till) Sen kunde jag tvärnita och han stannade i sanna stund - utan att jag tog i grimskaftet... När jag backade bredvid honom, kunde till och med vara en bit ifrån honom, så backade han också. Och gjorde han det inte, så klatschade jag till honom på bogen så han uppmärksammade mig igen och då backade han... Han var jätteduktig! Fick dessutom höra att han sparkat mot hon som fodrade morgon... Hon höll på att lossa repet bakom honom för att gå in med höet, och när det tog en liten stund slog han mot henne.... Dumheter....

I morgon blir det en rejäl sovmorgon tror jag... Och sen på eftermiddagen ska jag åka upp och rida Ronaldo igen, kanske hoppar något språng... På kvällen ska jag till Jenny på lite bus! Nu ska jag gå in i duschen en sväng, sen kryper jag nog ner i sängen och kikar på film, min standardaktivitet på kvällarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0