Brutala morgon!

Vaknade av att hemtelefonen ringde, men bara en signal... Sedan ringde det på mobilen... Jag tittar upp och ser klockan... 5.03!?!?!?!?! VAFAN! Jag ska ju ha åkt nu!!!!! Svarar i telefonen... Det är mamma, hon undrar vart jag är... Eh, hm... i sängen!? Kastar på mig kläder, gör iordning några mackor och halvspringer till bilen... Yes! Vilken underbar start på dagen!

Hade planerat att kliva upp 4, för att hinna äta frukost och göra mig klar... Nu blev det ett abrupt uppvaknande och sedan ett hysteriskt tempo! Skulle köra ner till Härnösand för examinationsseminarier.... 8.15 började det första.... Tack och lov, trots 1 timmes försovning och ½ timmes försenad resa, så kom jag i tid...... Gick på mina 3 seminarier som jag behövde gå på för att få göra min egen uppsats i höst. Kändes som det absolut lättaste för det kommande examensarbetet! Men något ska väl upplevas så också antar jag....

Hur som helst så åkte jag från Härnösand vid kvart över 2... Svängde förbi på IKEA en snabbis åt mamma och mina systrar... Sen var det bara att brumma på hemöver! Tack och lov för lite trafik! Fick ligga i eget tempo nästan hela vägen, utan att ha någon framför eller bakom... Skönt, eftersom det regnade och det blir så jobbigt när det blir en massa stänk från framförvarande bilar....

Fördelen med att vara själv i bilen, har jag kommit fram till, är att man kan spela den musik man gillar HÖGT! och dessutom kan man sjunga till, även om det är falskt. Och det finuliga är att INGEN blir störd! Det tråkiga med att åka iväg själv är att man inte har någon att prata med.... Men det ger ju å andra sidan tid till eftertanke... Vilket kan vara bra...  Ok... Dagens bästa lärdom = åk iväg med bilen på långa resor på egen hand - iaf ibland!

Kom hem till stan vid typ kvart i 6, åkte raka vägen upp till stallet. Red min lektion som vanligt, gick bättre än på riktigt länge! Kunde till och med galoppera! Kan det möjligen vara så att jag mognat lite mer i ridningen igen... Hur som helst, vid halv 9 åkte jag från stallet igen, hem till mamma. Plockade upp henne och körde hem till mig. Då tog mamma över bilen - min bästa vän för dagen - och åkte hem till sig igen. Själv gick jag hem till min lya, tog mig en varm dusch och hamnade vid datorn... Nu ska jag snart sova, av flera anledningar...
Bland annat;
 - Jag har ju nu varit vaken i si så där 17 timmar, och då har jag inte vilat många av dom!
 - Klockan är halv 11 vilket är en ganska normal tid att gå och sova på!
 - Jag ska upp ganska tidigt i morgon också eftersom biblioteket inte lyckades fixa hem en bok till mig idag, och jag ska lämna in arbetet SENAST klockan 12 i morgon!

Efter pluggandet ska jag iaf bara ta det lugnt resten av dagen! Ska upp till Ronaldo en sväng... Hoppas att vädret är så pass bra att jag kan jogga honom ute... Annars får jag låna bilen på kvällen och åka upp och rida efter lektionerna... Aja... nu ska jag tillbaka till verkligheten...

*Nästa hållplats - SÄNGEN*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0