Jag känner mig som en avslagen Cola...

Usch... just nu har jag ingen större ork för något! Känner mig lite matt i pälsen... Kanske solen och värmen håller på att ta ut sin rätt... Det är Paula som gav mig den underbara liknelsen när jag beklagade mig lite att jag kände mig avslagen... ;)

I går på dagen låg jag ute på min solsäng och njöt av solen... Då kommer två kvinnor förbi med en liten pojke... När pojken ser mig säger han; "titta, hon har ramlat ner!" Vet inte exakt vad han menade, men jag tror han fick för sig att jag raplat från en balkong... En av kvinnorna, troligen hans mamma, svarade; "ja, vilken tur att sängen stod där då..." Hahahaha, snältl av henne att inte förstöra pojkens fantasi!

Har varit uppe och gjort ett ridpass.... Har ont i kroppen efter att Anneli ändrade typ hela min sits igen... Jag förstår inte varför jag inte få in i huvudet hur jag ska sitta! Hur många gånger ska hon behöva tjata!? Det är inte första gången kan jag meddela! Hur som helst blev sitsen stundvis ganska bra på slutet... Men det är svårt att ändra saker som i normala fall är på ett helt annat sätt!

I övrigt har jag lite träningsvärk i min högra axel, och en del i rumpan och låren... Hur det kommer sig? Jo du... Igår kväll spelade jag brännboll - och det var inte helt och hållet för nöjets skull... Jag och Markus hade beslutat i lördags att vi skulle samla ihop lite kompisar och sticka iväg och spela lite brännboll... Jag lyckades få ihop några och Markus några... Vi blev väl typ 9 pers när alla som ville/kunde dök upp... När vi sitter där kommer en gymnasieklass (ett helt program om du frågar oss) och när vi ska börja spela så frågar vi om vi inte kan spela mot varandra... Grejen var bara att vi var en tredjedel av deras gäng... Men vi började spela med dom förutsättningarna... Och det gick si så där... Vi fick lite förstärkning av några från det andra laget andra omgången när vi spelade inne. Men så fort vi skulle spela ute, så försvann dom! Hur som helst lyckades vi spela så pass bra att vi bara belv spöade med 7 poäng! Men träningsvärken kommer av att jag inte spelat brännboll på riktigt länge! Det var hur kul som helst att slå och springa!

Nu ska jag iaf strax spola upp ett bad och lägga mig och försöka skrubba bort lite döda hudceller så solbrännan blir lite finare... Ska undvika att ligga i solen idag för i morgon på skolan ska det vara brännbollsturnering och då blir vi ju ute i solen hela dagen!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0