I'm not gonna make up your mind

Klockan har gått fort i kväll... Hade planen att gå och sova tidigt. Iofs kan man ju säga att jag kommer att lägg amig tidigt, fast på morgonen - eller!?

Min kropp sa upp sig idag! När jag kom hem från stallet hade jag väldans ont i fötter och höfter... Detta kanske beror på dagens promenader (och träningsvärken efter Friskis-passet igår kväll...) Jag och Sofie gick upp till stallet mitt på dagen, vet inte hur långt det är men det tog lite mer än 1 timme. Där uppe mockade jag, fixade säckar och vatten i hagen. Pacharan och jag gick på en liten "leta gräs-runda" och därefter gick jag och rev gräs som han fick inne sen. Som avslutning på stallvistelsen fick Pacharan sig en dusch (så nu är han fin tills han går ut i morgon.... så otroligt tacksamt!) När vi sedan var klara i stallet gick jag och Sofie hem igen... Sista biten från Sofie var otroligt tung! Länge sedan jag var så otroligt stum i kroppen! Kunde ju knappt kliva ner från en trottoarkant!!! Kan ju inte skryta om spänstiga steg hemöver direkt...

Väl hemma kraschade jag i soffan och blev liggande en bra stund innan jag lyckades ta mig in i duschen. Därefter har jag inte gjort många knop! Mest suttit här vid datorn! Lite skvaller via datorn har varken fötter eller höfter tagit stryk av - inte vad jag hört iaf!

Uppe i stallet lovade jag Nadja att promenera med henne en sväng i kväll. Fick lov att ringa henne och göra om dom planerna, insåg på vägen hem att jag inte skulle hålla för en promenad till... Hur kommer det sig att man uppnår en begränsning, trodde att man kunde gå nästan hur långt som helst... Idag nådde jag en konstant promenad på typ 4-4½ timmar... Hade tydligen lovat Paula en promenad också... Måste sluta lova saker! Förlåt mig tjejer!!!

Har fått massor med generösa tips för min närmsta framtid, ska verkligen fundera över dom. Det känns som om Jenny har rätt... Kanske jag borde satsa på vår gemensamma plan och hoppas på att den går igenom... Allra helst hoppas jag att det löser sig endå! Någon gång ibland ska man ha medvind, skulle behöva en sån period just precis nu!

Nej, nu börjar klockan bli sovdax för evigheter sedan! Dax att söka sig mot sängen!

Du sprang så fort du kunde för att hinna få ett lyft igen.
Du kvittade all din trygghet mot en kick som inte hjälpt dig än.
Du ville bryta isen.
Men du klarade inte krisen.
Det vet du, men det tar emot.
Du kanske borde tänkt på hur du mår.
Du kanske borde tänkt på hur det går.
Du kanske borde tänkt på konsekvensen, mer än kicken, idiot.

Så nu står du på din topp och ingen bryr sig om din egotripp.
Du fick ditt lilla lyft och hänger upp ditt lilla tidningsklipp.
Va kul, att det gick vägen, du som varit så benägen.
Men vem är det som du tävlar mot?
Vad är det egentligen du vill ha?
Vem är det du vill verka som att va?
Du borde leva livet, men du söker nånting annat, idiot!

Du somnar i ett rus och vaknar upp och har en noja till.
Du tänker, nu ska jag för alltid vara soft och cool och tyst och still.
Det är skönt att vara sober,
men som många klaustrofober ser du tystnaden och lugnet som ett hot.
Det kryper och det kliar överallt.
Det hettar till när du försöker ta det kallt.
Du irrar vidare i samma turbulens och ignorerar, idiot!

Du tror att det är livet som är snett, men har du alls nån koll?
Du tar dig nåra turer ut i snåren, sen tillbaks på noll.
Du repeterar fraser om kickar och extaser.
Om att alltid va på stående fot.
Du vill alltid vara fri och leva ut.
Men är invecklad som en råbandsknut.
Och själva livet står och skrattar åt din väntan på mirakel, idiot!

Du tar din vän till krogen, där du trivs och kan va offensiv.
Du talar om dig själv, som om du visste nåt om kärleksliv.
Succéer, kabaréer, entréer och turnéer.
Ignorera gärna vännen mittemot.
Du pratar strunt om allting runtomkring, som om hon inte betydde nånting.
Men, vem är det som du tänker på om natten, när du vakar, idiot?

Vad konstigt att du vinglar för dig själv när du har svårt att stå.
Din vän har gått ifrån dig med miraklet som du väntat på.
Det blir max ett litet skvaller när du slutligen faller.
Och ingen står och tar emot.
Du kanske borde tänkt på hur du mår.
Du kanske borde tänkt på hur det går.
Du kanske borde tänkt på nånting mer än bara kicken, idiot!

(Lars Winnerbäck, Idiot)

Kommentarer
Postat av: sandra

att gå sliter mer än man tror! därför åker jag bil alternativt cyklar :P fast helst bil... hehe.

2007-07-05 @ 12:17:09
URL: http://sandrahogqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0