Hatar datorer - BIG time!

Nu sitter jag hos min barndomsvän Magdalena, kom ner i går på eftermiddagen. Nåstan hela resan ner gick till att göra klar doppresenten till lilla Izolde, och jag blev klar sent i går kväll med de sista detaljerna. I går satt jag en hel del och myste med den lilla tösen, det är perfekt att kunna låna en liten bebis så här en liten stund! ;) Hon är ungefär hur söt som helst!

Innan jag åkte kraschade iaf min daotr en sväng, därav att uppdateringar har uteblivit några dagar nu... Jag måste faktiskt erkänna att jag hatar datorer ganska mycket just nu... De datorer jag har haft genom åren har inte varit särskillt skoj... Var och varannan har på ett eller annat sätt pajjat! Ser fram emot september då jag ska ta mig råd att köpa en ny bärbar variant. Hoppas att den håller några år! Jag lämnade iaf min nuvarande dator hos pappa innan jag åkte ner, så kanske att han kan fixa den tills jag kommer hem...

Har haft Cornelia i början av veckan. Red måndag, onsdag och torsdag. Måndag och onsdag red jag i riidhuset, försökte komma fram till hur man rider henne. Red volter och på måndagen var Nadja på mig lite! Hon satte press på mig att rida på en liten 8-volt med övergånger på 3 vändpunkter! Det belv jättejobbigt, men det blev bra till slut och jag blev jättenöjd med ridnignen. Den övningen jobbade jag vidare med på onsdagen och då kunde jag avancera från trav-skrittövergångar till trav-galopp arbete! Kändes jätteskoj när det faktiskt gick bra... Men jag vet att jag måste börja bli lite mer effetiv i min ridning - röra på fingrarna och böja på hästen lite! Jag blir lite väl passiv och låst i handen och i avbrotten släpper jag iväg hösten helt o hållet! Så det är ju det jag får sitta och jobba med ram över, och Nadjas övning passar perfekt för ändamålet! =)

Nu ska jag snart hjälpa Magdalena att locka håret, hon ska locka på mig också...  Sen mitt på dagen någon gång ska vi åka iväg tll kyrkan för dopet. Därefter är det fika här hemma! Mys! =) Oh! Izolde ska ha en vit klänning och ett par trosor med lite spets på, som hon fått av mig, under dopklänningen! =D  Måste komma ihåg att ta med kameran! (Nog för att jag redan tagit en hel del bilder =P)

Får se när nästa uppdatering kommer, troligen inte i helgen, men ja ghoppas på att jag får tillbaka min dator till veckan! Annars får jag väl förska skrämma igång den släpbara.................... BLÄ!

Trots att det blev som det blev är jag endå ganska lycklig... Det blev bättre än jag byggt upp i min fantasi! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0