"Gör om, Gör rätt"

Jaha, då var man här då. Jag har härmed gjort som så många andra, börjat blogga - "seriöst" som många säger...

Har varit på min praktik idag. Skulle hålla i ett lektionstillfälle. En av uppgifterna vi ska genomföra till skolan är att hålla ett lektionstillfälle och då planera, genomföra och utvärdera. Jag som sällan gör något halvhjärtat slog till på en hel förmiddag ist för en 45 minuters lektion... och inte nog med det så ska jag ha sista lektionen i morgon också!

Min lärare gav mig ett namn på en pedagogik som jag faktiskt tycker ganska bra om... "Gör om, gör rätt" heter det... Lärarna, i klassen jag gör praktik i, använder den pedagogiken på barnen och Ronaldo får genomstå den av mig och Martina! Pedagogiken innebär att man ger ett kommando och utförs det inte korrekt så får man gå tillbaka till utgångpunkten och börja om. Sedan håller man på så till det blir rätt... Barnen fick gå mellan bänkarna och mattan, där de har samling, 4 gånger innan det blev rätt!

Är galet trött idag! Jobbar på att bara blinka snabbt, för om jag blundar lite så är det inte säkert att jag öppnar mina blå mer idag... Har sovit 1½ timme på eftermiddagen. Inte för att det gjorde mig piggare, utan snarare tvärt om! Men sängen får vänta! Jag ska se Girlylicious på tv3! Inleds just nu av Men in trees, efter följer Top model och det avslutas (om jag fortfarande är vaken) med Lustgården!

Detta får räcka som första inlägg... Hoppas att ni inte är avskräckta, utan kommer att titta in mer!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hallå där å välkommen till bloggens underbara värld..=)kram kram

2007-04-19 @ 18:38:27
URL: http://lycka76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0