9 månader senare

9 månader sedan förra inlägget. Ganska mycket kan ju hända på 9 månader. Rent teoretiskt skulle jag kunna ha fått ett barn till sedan förra inlägget. Men så är nu inte fallet.

Mycket annat har hänt. Ett liv som består av småbarnsliv i kombination med heltidsjobb är väldigt sällan långsamt och trist. Det händer saker hela tiden!

Spontant så har det varit några härliga saker som hänt. Till exempel var vi på en fantastisk semester på Kolmården i sommar. Vincent, den underbara trollungen, fyllde fem(!) år! Lilla Havanna blir stor i rasande fart, pratar massor och har en stor personlighet. Jag började träna på gym och skapade struktur i det genom att träffa en personlig tränare. Jag gick ner i vikt (men gick iofs upp dem igen) tack vare mycket vilja och ett jäklar anamma.

Ja, just ja... Jag fyllde ju 30 också! Och med det så kom även min första släng av 30årskris, då jag nu plötsligt tvivlar på allt jag gör och funderar mycket på vad som är viktigt för mig i livet. Rörig soppa det där!

Jobbet tar massor med tid. Jag går lite utbildningar, som kräver lite extra tid utanför jobbet (tid som jag bitvis slarvar bort!) och antar nya spännande utmaningar som ska kunna hjälpa mig att växa ytterligare som person. Det här med schemaläggning, till exempel, är ett galet stort och komplicerat projekt när man måste röra om i grytan ganska rejält. Det finns ju alltid saker att ta hänsyn till, saker som gör en enkel sak väldigt svår.

Det som ligger framför mig är att jag nu har signat upp mig på en tävling som kommunen har. Det går ut på att samla poäng genom träning. Grundprincipen är att träna 15 minuter om dagen genom att följa en träningsvideo varje dag med Paolo Roberto. Den ger en viss mängd poäng, övrig träning ger extra bonuspoäng. Förhoppningsvis kommer jag igång med träningen igen nu. 5 veckor ska jag följa Paolo Robertos program, och till det ska jag köra mitt PT-program och lite andra små insatser för min fysiska hälsa!

Jag skulle nu gärna vilja lova mina få stackars läsare att jag ska uppdatera ofta nu, men det törs jag faktiskt inte! Jag känner inspiration att dela med mig av vardagen igen, men jag vet ju aldrig hur mycket tid jag har och hur jag måste prioritera den. Men jag kanske ska ha som mål att göra en träningsuppdatering varje dag iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0