Havanna Rozita Linnea Zetterlund Larsson

Här är hon, vår lilla prinsessa! Storebror är superstolt och det är deras föräldrar också - över båda två! Lilla Havanna kom till världen 12 januari, på utsatt datum, efter att vi var in på förlossningen för att göra en igångsättningsbedömning. Det visade sig att jag redan var öppen 3 cm och vips var vi inskrivna, det togs hål på hinnorna och sedan var det igång. Ganska precis 7 timmar från att vattnet gick riktigt så var hon ute! Det tog bara 8 timmar och 51 minuter från att vi klev in på förlossningen till att vi hade henne i vår famn. Det var förberett för att sätta värkstimulerande dropp, men det behövdes inte. Och vad beträffar smärtlindring så blev jag för sen med ryggbedövningen (igen) och enbart lustgas fick räcka fram till att vi stod för det oundvikliga. :)

Ut kom iallafall en helt perfekt tjej. Hon var 49 cm lång och vägde 3380 g.

Självklart bjuder jag på bild på vår sessa. Och självklart bjuder jag på någon bild på den stolta storebrorsan också! :)

   

Förövrigt kan jag ju fixa det här med tippningen nu också! :)

1. När kommer bebis (datum och ev. tid)?
2. Hur stor är bebis (längd och vikt)?
3. Vilket kön är bebis?

1. Rätt gissat av; Mamma, Linda (FL) och jag själv (datum), klockslag var Johan närmast.
2. Rätt gissat av; Nadja (längd), Johan var närmast på vikten.
3. Rätt gissat av; Erika, Nadja, Anneli, Mamma, Linda (FL), Sarah, Linda och jag själv.

Sådär, klappa er för bröstet att ni gissat så bra!
Facit är ju här, så nu behöver vi inte fundera mera!

Nu blir det lite mys för mig och Johan medan vi inväntar att Havanna ska vakna till. Hon har sovit i princip hela eftermiddagen och kvällen... Blir nog en lång natt... Vincent sover gott sedan ett tag tillbaka (smart kille!). I morgon ska vi tillbaka till förlossningen en sväng. Iom att vi gjorde en tidig hemgång så ska vi tillbaka på lite provtagning och vägning och mätning.

Kommentarer
Postat av: Paula

GRATTIS GRATTIS GRATTIS :))

2012-01-14 @ 22:42:25
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Carin Umeå

Ett jättestort Grattis till er alla!



Hälsningar/Carin

2012-01-15 @ 11:08:28
Postat av: Anneli

Grattis till dottern. Hoppas att ni mår bra!



2012-01-15 @ 12:40:52
Postat av: Erika

GRATTIS Cathrin, Johan och STOREBROR Vincent! Vilka fina namn den lilla har fått. Mys på riktigt nu och njut av bebistiden som går på tok för fort =) Kramar till Er alla!

2012-01-15 @ 19:55:42
URL: http://eriica.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Tack ni alla! :)

2012-01-16 @ 16:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0