Respekt

Jag tycker nog att jag har stor respekt för människor runt omkring mig, kanske lite för mycket respekt ibland, men att folk är totalt respektlös mot mig har jag så svårt att acceptera. Efter den här helgen hyser jag, om möjligt, verkligen ännu mer agg mot en av mina grannar. Grannen är omnämnd tidigare i min blogg och jag misstänker att jag har kallat vederbörjade diverse ofina saker. Efter den här helgen har jag inget finare omdömme heller.

Natten mellan lördag och söndag ringde jag störningsjouren vid halv 1 på natten då det var "fest" i den aktuella lägenheten. Jag lyssnade i brevlådan vad som hände när väktaren kom.
V: Jag hör ingen direkt musik, men basen slår igenom dörren.
G: Jag stänger ju av basen, så det är ju ingen bas.
V: Jag hör basen genom dörren, och då kan jag ju misstänka att det hörs genom väggar också. Du får sänka.
G: (Mumlar något och tackar för tillsägelsen.)

Något som retar mig är hur tusan man kan tacka för en tillsägelse för att sedan åter igen ignorera att det faktiskt var en tillsägelse man fått. På jobbet, och när man har med barn att göra i allmänhet, så är respekt för tillsägelser något som är ganska grundläggande. När en vuxen person sedan agerar rakt emot det så tycker jag verkligen att man tappat bort en väldigt grundläggande detalj i hur man agerar i samhället.

Natten till idag ringer sambon störningsjouren (och ett litet samtal till polisen) för att grannen och grannens gäst har en rejäl diskussion där det förekommer väldigt höga röster och smällar i golvet (omkullvräkta möbler?). Åter igen sker det vid midnatt... Varför kan människan inte välja att sova på nätterna!? Allt verkar, nästan systematiskt, ske efter 22. Dammsugning, mattskakning från balkongen, osv osv...

När dessutom hyresvärden vräker ungdomar för "minsta lilla" störning och en vuxen människa får störa sina grannar under 3 år - 3ÅR!!!! Så funderar jag över respekten mellan hyresvärd och hyresgäst/kund också... Varför ska vuxna få så många fler chanser på sig än ungdomar? Borde det inte vara fler chanser för ungdomar isf - om man vill "uppfostra" till att inte störa...

Nja, ganska irriterad är jag nog, men det kanske mest beror på sömnbristen som uppkommit av helgens avbrutna nattsömn... Man kan ju bara hoppas att man kan kanalisera irritationen åt rätt håll. Idag lyckades jag iaf sova 1,5 timme på dagen. Behövdes definitivt!

Bebis kämpar på i magen. Det är nog väldrigt trångt i magen nu för det känns oftast i revbenen och ilar i bäckenet samtidigt. Idag har det varit lite ont i nedre delen av magen på sen-eftermiddagen, och sammandragningarna blir då väldigt påtagliga. Men för all del, bebis, borra dig ner i bäckengången och gör dig redo för en entré efter att raketerna fyrats av på tolvslaget på nyår! Men för all del, "plåga" mig GÄRNA fram till dess! ;) På onsdag ska jag till BM igen och stämma av statusen för den lilla kotten. Sambon och sonen ska följa med den här gången! :)

Nu ska jag göra mig en smarrig macka, eftersom jag jobbade över middagen. Sonen verkar ha somnat gott för en stund sedan! :) Snart kommer nog sambon hem också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0