Lingonskogen

Idag åkte jag med mamma och pappa för att plocka lite lingon. På under 2 timmar hade vi fått ihop 25 liter, vilket vi var mycket nöjda med! Vistt hade vi kunnat plocka mer, men man ska ju ta rätt på det också! Nu har mamma tagit ansvar för rensning och såsmåningom syltkokning.

Samtidigt som jag hushållerade i lingonskogen så smet sambon och sonen upp till våra vänner i Kallsta. Vincent har längtat efter att få leka med Linus och Pontus och idag blev det äntligen av! Dom verkar ha haft superskoj! Har en trött kille här hemma nu.

Ska försöka mig på att läga ut lite mer bilder på gosingen också framöver, men samtidigt försöker jag beställa lite mer bilder på honom och allt tar ju sin lilla tid... Men snart så...

Nu har middagen precis blivit klar och det är dax att styra stegen mot köket. Dagen till ära ska vi äta lasagne. Aptiten är riktig på topp, är hungrig ofta. Tack och lov (?) har jag inte just gått upp något i vikt, vilket är skönt. Tänk om det skulle räcka med typ 13 kg, precis som när jag väntade Vincent! Det är som lagom att jobba bort sedan. Är ju inte så sugen på godis och sånt, utan äter gärna mycket mat ist. Det ökar ju helt klart förhoppningarna! ;)

Matdax var det! (Och sedan ska Vincent få sitt försenade lördagsgodis, som han tjatat om sedan i morse...)

Kommentarer
Postat av: Magda

Lyllo dig då! Själv blir jag mätt efter några få tuggor. Alltså PROPPMÄTT och äter typ hälften av vad jag äter annars. Helt sjukt. Tony påpeka det oxå häromdagen, att jag äter så lite nu för tiden, men vad ska man göra då? Äta tills man spyr? :P

Kanske blir bättre sen...

2011-08-22 @ 16:29:15
URL: http://izoldesmamma.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Jag åt ganska lite fram till ungefär v.12-14, då började aptiten ta fart och nu i v.20 är jag hungrig, riktigt hungrig, ungefär var 3dje timme!

2011-08-23 @ 20:30:46
Postat av: Magda

Jo jag är oxå hunrgig men när jag väl äter får jag knappt i mig nåt. Men det kanske vänder, som för dig.

2011-08-23 @ 21:37:18
URL: http://izoldesmamma.blogspot.com
Postat av: Lisa

Liten värld... var inne på blocken En liten bit kaka och så ska jag läsa kommentarena och så hade du skrivit där!

2011-08-25 @ 20:52:13
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Har kommit i kontakt med henne på Familjeliv och nu tänkte jag följa hennes väg till en bebis. Världen är helt enkelt inte så stor! ;)

2011-08-26 @ 21:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0