Jobbintro och feber

Sitter just för stunden i soffa, solo. Mer eller mindre hela förmiddagen har jag haft Vincent i soffan också. Igår eftermiddag fick han plötsligt feber. 38,8 tempade jag honom vid 16-17tiden. Febern kom utan snuva, hosta och utslag. Eftersom det bara är feber och inget annat känns det lite misstänkt att vara tänderna som bråkar för honom. Självklart sätter den gamla rutinen in och tänker "fan, tänk om det är något igen! Det var ju så som det började första gången han fick cellgifterna", men för 1,5 vecka sedan genomgick han en magnetröntgen som sa att det är lugnt så det är bara att försöka sig på att slappna av igen. Men så kommer nästa grej! "Tänk om han behöver antibiotika!" Men även det är att slå bort. Han har jättefina stabila blodvärden, så det känns verkligen som att det bara är feber!

Just nu ligger skrutten och sover i dubbelsängen. Hoppas att han sover en rejäl stund med tanke på att han hade en lite stökig natt. Vid midnatt vaknade han och hade 39,4 i temp... Vi gav honom alvedon och la honom hos oss. Han låg vaken och bökade runt i 1,5 timme innan han kom till ro vaggandes i min famn...

Jag laddar nu inför min introduktion på mitt nya jobb, ett halvtidsvik. på Lillfjällets fsk. På måndag ska jag börja och idag ska jag ut dit för en liten introduktion. Självklart är det en del som jag måste komma ihåg att fråga om... Eftersom vi ska skicka in papper för dagisavgiften så måste jag ju veta vad jag få i lön. Sen är det väldigt intressant att höra om jag får månadslön eller om jag kommer att gå på timtid... Blir det timtid så kommer pengarna månaden efter och det kan bli intressant i slutet av februari...

Ska också ta reda på om jag har fortsatt rätt att ha TFP när jag inte jobbar eftersom det fortfarande är en del extraomsorg på Vincent. Det är fortfarande CVK-skötsel bland annat. Får jag inte ha TFP så ska jag ta reda på om jag är berättigad A-kassa nu när jag väl är inskriven där!

Bara för att Vincent blev fortsatt behandlingbefriad och jag fick jobb så började inte allt flyta på helt enkelt ändå... Det är fortfarande småsaker som ska pusslas och fixas för att det ska flyta. Hoppas att allt faller på plats innan sommaren så vi kan vara en "normal" familj där det bara är tider som ska passas ihop. Inte allt pappersarbete runt omkring! En sak är iaf säker. Jag är trygg med vilka papper som ska skickas in till Försäkringskassan när vi är hemma med Vincent när han blir magsjuk, förkyld, svinkoppor, vattkoppor och alla andra sjukdomar han kommer att åka på när han går på dagis!

Nu ska jag packa mina grejor. Mamma kommer om 30-40 minuter och då ska jag låna hennes bil till jobbet medan hon passar Vincent. Undrar vad tusan man ska ha för kläder idag... Mjukisbyxor skulle vara bekvämt, men nja... Det blir nog jeans och en tröja... Fan, det ligger i garderoben inne där Vincent sover... Det är så jäkla svårt att smyga i den där garderoben... Tusan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0