Ingen aning om vad man ska säga

Jisses vilket vilddjur jag har till son! Jag överdriver inte ens när jag säger att han knäcker mig! Men det är helt underbart att han orkar med att knäcka mig, att han mår så bra som han faktiskt gör!

Idag var vi på Djungelhuset på förmiddagen. Det var Vincent, Arthur och Liv som busade runt där, övervakade av mig, Maria, Mari och Zandra. Japp, Vincents ena moster hängde på och vi avlöste varandra med kameran. Vi presterade 170 bilder på dessa 3 ungar under mindre än 2 timmar... Märkligt att man verkar kunna ta hur många kort som helst på kidsen! :)

Vincent och Arhtur for omkring som två virvelstormar medan Liv tog det lite mer piano. Men då är ju V och A jungfrubebisar, medan L är våg. :) Hur som helst så röjde barnen loss rejält innan vi satte oss för lunch och sedan drog vi oss hemåt allihop (utom Zandra som drog vidare till nästa dejt). Vincent somnade snabbt efter att jag la ner honom i vagnen. Han var rejält trött.

När han vaknade sen så var han seg, vilket han varit i nästan hela veckan. På kvällskvisten så drar han igång igen och verkar vara intresserad av allt utom att sova! Dock så verkade det som att jag haffade honom i precis rätt tillfälle, för det var INGET gråt ALLS! Det är knäpp tyst från hans rum, och har varit i närmare en kvart nu. Skönt, då får jag koppla av lite innan det är dax för mig att sova också.

Johan är på stan och tittar på handboll och skulle ta någon öl med några handbollskompisar. Vet inte alls när han kommer hem. Han sa att det inte skulle bli så sent, han är trött efter en stressig vecka på jobbet. Men han har sagt så förr och sen var det så kul att det blev senare än han tänkt. Jag går iaf och lägge rmig när jag är trött, så kommer hen när han vill!

På tal om trötthet då... Det märks att Vincent har betydligt mer energi än jag. Jag är tröttare än jag faktiskt kan beskriva! Dessutom har jag de sista 2-3 månaderna visat på förkylningssymtom, men det bryter inte ut. (Kan ju iofs hända att det är allergi, även om det är märkligt att det bara blir problem under vinterhalvåret.) Täppt i näsan, tung i ögonen, lite hosta och ont i kroppen. Förr kunde jag sova massor med timmar i sträck, 9-12 timmar iaf. Och efter det vara någorlunda utvilad. Jag sover 8-10 timmar nu och är inte alls utvilad! Jag kan sova middag 3 timmar med Vincent på dagen och ändå vara trött och tvärslockna på kvällen! Saknar helt klart mina maratonsovningar just nu. Det är svårt att justera in sig, det är ju massor med faktorer som påverkar mig mentalt sedan jag fick sluta med dessa sovningar. Det började ju med att jag plötsligt blev mamma!

Nu ska jag hämta mig min godispåse och mitt bubbelvatten och krypa upp i soffan och slappa lite. Ska skicka lite bilder till Maria också, Mari fick sina tidigare idag. Jag kan iaf bjuda er på en bild på kidsen med mammor! :)


Jag och Vincent, Maria och Arthur, Mari och Liv

Sen kan jag ju bjuda på Vincent och hans härliga moster Zandra

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul! Längtar tills jag kan gå dit med Molly =)

2010-01-22 @ 22:19:48
URL: http://lajz.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Åk dit du! Dom har ju en avdelning som är 0-3 (eller 4 år) och dom har gåstolar osv. Förmiddagarna har varit lugna när vi varit där, så åk dit och se vad småttingarna tycker om det! :)

2010-01-23 @ 09:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0