Härlig kväll

Ikväll har jag då varit på tjejfest hos Malin. Johan är i Stockholm på kalajs, så Zandra har varit ängeln som vaktat Vincent. Det kändes lite hårt att lämna hemmet när jag skulle dra iväg, Vincent låg och skrek som en galning... Han har börjat ha magknip på kvällarna, och har ett stort närhetsbehov just nu... Jag hade ammat och lagt ner honom i sängen och han gallskrek. Kändes sådär att lämna Zandra i sticket när han var så upprörd, men Zandra intygade att hon hade koll på läget och jag vet att hon inte är oäven att ta hand om ett skrikande litet barn...

När jag nu kom hem, efter en jättetrevlig kväll, så frågade jag honom om han skrikit länge och det hade han givetvis gjort... Typiskt, men han sov när jag kom hem (sånär på en liten gråt när han saknade nappen) så hon måste ju ha gjort ett bra jobb! :) Nu känns det lite bättre att tänka tanken på att kunna hitta på andra saker på kvällarna, och ha barnvakt när han lagt sig.

Jag är strax på väg i säng själv, jag vet att Vincent INTE har överseende med att jag är uppe halva nätterna... Så han kommer att kräva mat på morgonkvisten och sedan vakna vid 8-tiden i morgon bitti och tycka att vi ska kliva upp! Därmed så avrundar jag dagen nu.

Jag påbörjade städning idag, och kom faktiskt en bra bit! Mamma tog med sig Vincent på en promenad så jag fick köra på här hemma. I morgon sa hon att hon kunde tänka sig att göra det igen! Så jag kanske får till det sista här hemma då, det mesta är ju ihopplockat, så det är det sista plocket kvar och sedan dammsuga av golven och torka där vi inte torkat ännu (kanskeman ska torka av alla golv när man ändå är igång, känns ju lite fånigt att inte ta allt när man ändå håller på!

God Natt med Er!

Kommentarer
Postat av: Magda

Blir ganska avis på dig som har din släkt omkring dig som kan hjälpa till med Vincent. Jag vill oxå ha min mamma och pappa bredvid så man kan ha barnvakt. Det skulle kännas så himla mycket bättre.

2009-04-01 @ 13:17:01
URL: http://maggiebrown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0