Viktblogg 1

För en vecka sedan gnällde jag lite om min vikt. Jag vet ju att ingen annan än jag kan göra något åt den, och trots att motivationen inte är skyhög så påbörjades strävan efter målvikten under den här veckan!

27/6 gjorde jag invägningen och inmätningen. Japp jag mäter mig också, det ger en bra bild också om vad som händer i kroppen. Med tanke på att jag inte tränar något är det inte så troligt att jag bygger så mycket muskler, men träna rman samtidigt så kan vikten visa en sak och måttbandet en annan med tanke på att muskler väger mer än fett... Men så är ju då inte fallet, men måttbandet får hänga med ändå - träningslusten kanske infinner sig förr eller senare!

Min målvikt är 61 kg (den vikt jag hade när jag blev gravid)

Min utgångspunkt är;

Vikt: 75,4 kg (har aldrig vägt så mycket!)
Överarm: 31 cm
Bröst: 97 cm
Midja: 98 cm (maxmått för kvinna är 88 cm)
Rumpa: 106 cm
Höft: 104 cm
Lår: H: 62,5 cm V: 64,5 cm


Nu en vecka senare ser det ut så här;

Vikt: 74,6 kg (-0,8 kg)
Överarm: 30 cm (-1 cm)
Bröst: 96 cm (-1 cm)
Midja: 100 cm (+2 cm)
Rumpa: 106 cm (+- 0 cm)
Höft: 102 cm (-2 cm)
Lår: H: 61 cm (-1,5 cm) V: 63,5 cm (-1 cm)

Vad har jag då gjort den här veckan?
Egentligen inte så mycket som jag faktiskt skulle kunna! Vi fick en blixtvisit till Umeå, vilket innebär färdigmat ist för hemlagat. Men framförallt har jag försökt byta bort en hel del cola på vardagarna och dragit ner godisintaget rejält! Idag satte jag och Johan oss med varsina kokböcker från Viktväktarna och LCHF för att söka inspiration. Nu ska vi gå in för att förbättra kosten en del. Viktväktarna har en del recept som är goda och som är nyttiga och med låg points. LCHF har mat som är god och som inte innehåller just några kolhydrater och istället föreslår helt andra tillbehör till maten! Får se hur det kommer att gå framöver. Varje dag kommer inte att vara så bra, men ambitionen är att gå ner ganska snabbt iaf. Förhoppningsvis infinner sig motivationen i tankt med viktnergången! Jag vill ju kunna ta mig ner i mina kläder igen - och slippa få frågan om man är gravid igen så klart (även om jag kanske inte tar åt mig så himla mycket av just det - kläderna är det huvudsakliga just nu)

Nu ska jag väcka Johan som sover en stund. Jag fick min sovmorgon i morse, fick sova till halv 10! :) Vincent stökar en hel del på nätterna så man blir helt färdig på dagarna! Skulle gissa att det bland annat är fler tänder på gång... På återläsande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0