BM besök

Idag var det dax för ett nytt besök hos barnmorskan. Min vanliga barnmorska var på semester så jag hade en av de andra. Tyvärr tyckte jag inte alls att hon var bra för mig... Troligen har hon jobbat "för länge" och har blivit lite rutinmässig och har glömt hur man kommunicerar med mamman och hon var lite oförsiktig med min mage... Hur som helst så ska jag träffa läkaren nästa gång jag ska in på kontroll och gången efter det är min vanliga barnmorska tillbaka från semestern!

Vad som vidare kan sägas om dagens besök är att...
- bebisen låg med huvudet neråt (vilket jag redan misstänkt eftersom rörelserna känns i övre delen av magen)
- pulsen var stark och fin
- SF-måttet fortsätter följa normkurvan
- mitt blodtryck var fint (115/70)
- blodvärdet har klättrat till en mer stabil nivå (118)
- blodsockret var något lågt (3,3 men det var dax för lite lunch...)

Barnmorskan sa att det var en nöjd och glad bebis där inne och det upplever jag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0