Nyårskrönika

2013 förlöpte, i princip utan blogginlägg. 9 av 12 månader var helt blogglösa. Det mesta berodde på att jag helt enkelt inte hade tid, det var så mycket annat som fick ta platsen. Men plötsligt, i mitten av November, så kom blogglusten tillbaka. Helt oväntat egentligen. Får väl se hur länge den sitter i den här gången!

Nyårskrönika alltså... En sammanfattning av förra årets godbitar... Funderar hur jag ska sammanfatta det hela. Enklast är nog egentligen att ta det månad för månad och sedan sammanfatta övergripande saker på slutet... Så får det bli!
Tyvärr sviker minnet en hel del och det är svårt att fräscha upp minnet när jag inte bloggade och därmed inte har något att läsa tillbaka i. Det jag minns får helt enkelt duga!

Januari
Prinsessan fyllde 1 år. Tiden gick galet fort från det att hon föddes till att hon fyllde 1 år.
Vi fick lägenheten upprenoverad. Nya tapeter och nya golv på övervåningen och i vardagsrummet. Kändes nästan som att få en helt ny lägenhet! Från brunt och mörkt till ljust och luftigt. Själva renoveringen var jobbig då vi inte kunde bo medan de fixade, men efteråt var det värt precis allt!
 
Februari
Skruttan börjar förskola. Tänk att den här lilla tjejen faktiskt är så pass gammal att hon kan få börja förskola! Det har gått alldeles för snabbt! Men som tur är så trivdes hon som fisken i vattnet och både inskolning och tiden efter har gått superbra! 
 
Mars
Havanna knäckte koden med att kunna gå! Så nu är det full fart HELA TIDEN! Tänk vad stor liten blev när hon började gå... Slut på bebistiden på riktigt!
Vi fick nya röntgenresultat för Vincent. Åter igen en godkänd kontroll! Så galet underbart!
 
April
Jag skrev - äntligen - in mig på gym! Måva i Brunflo för enkelheten. Inte nog med att jag faktiskt tog mig i kragen och skrev in mig, tog jag även tag i HUR jag skulle träna också genom att ta hjälp av en personlig tränare. Med hjälp av min PT kom jag igång med både träning och hur jag skulle äta! Och det tog inte lång tid innan jag började nå resultat!
 
Maj
Jag och Nadja tog oss en tripp till Stockholm i samma veva som hon fyllde 25. Vi lyxade med hotellvistelse 2 nätter och en Beyoncékonsert.
 
Juni
Jag, och tydligen över 4000  andra tjejer, deltog i Östersunds Vår Ruset-premiär. Sprang/gick 5 km på 45 minuter blankt. Riktigt nöjd över min prestation och jag satte genast nya målet att göra ett bättre resultat nästa år!
Förutom det tappade jag ganska friskt i vikt tack vare att jag började med att begränsa mitt ätande i maj. Närmade mig målvikten i rasande fart!
Vincent behövde få en ny utmaning med cyklandet. Frustrationen att fastna hängandes på stödhjulen så fort han körde över en brunn eller liknande tog över och vi hjälpte honom att ta av stödhjulen. Det tog inte lång tid innan han körde runt som en fartdåre! Tänk att stödhjulen dessutom agerade broms!? ;)
 
Juli
Året och månaden då jag avslutade mitt liv som 20åring och faktiskt fyllde 30. Har aldrig varit oroad för att fylla 30. De mål jag haft har jag uppfyllt (fast jobb och barn). Men rackarns, jag fick mig ganska omgående en 30årskris! (En kris jag fortfarande jobbar med). Fick en massa fina presenter! Upplevelser och praktiska material. Köra segway kändes toppen, 3 privata ridlektioner och ansiktsbehandling... Lägg till en ny cykel och en trädgårdsmöbel så känns det riktigt lyxigt att fylla 30!
Vi byggde vår projekterade grind för att hålla obehöriga utanför och Havanna innanför. Superskönt att kunna ha ytterdörren öppen och barnen springandes in och ut precis som de velat! Sann lyx!
Vincent gick igenom en röntgenkontroll till! Så skönt att få det beskedet precis i semestertider!
Vi semestrade bland annat på Kolmårdens djurpark, boendes på Vildmarkshotellet som ligger bredvid djurparken. En supertrevlig semester på många vis, framförallt så njöt båda barnen av vistelsen. Delfinshowen blev den absoluta favoriten för båda!
 
Augusti
Goaste prinsen fyllde hela 5 år. Helt galet att min förstfödde bebis blivit en stor kille. En ny, stor cykel fick han av sin mormor och morfar. Den blev nog en av de absoluta favoritpresenterna.
 
September
Jag skaffade sent omsider en cykelstol till min nya cykel. Den uppskattades inte bara av mig utan även av dottern som varje gång vi trampade iväg utbrast "Wiiie!". Hade för avsikt att cykla till jobbet, men nådde aldrig ända till att förverkliga det målet - tur det kommer en vår igen så jag kan ge mig in på det igen!
 
Oktober
Månaden då jag klippte lugg igen! Jag var skeptisk ganska länge, men tänkte att det var värt att prova. Blev toknöjd och ska nu träna på att hålla efter med frisörbesök!
Jag och Johan åkte till Sollefteå för att gotta oss på Hotell Hallstaberget. God mat, god sömn och en stunds simning och bubbelbad! Riktigt skönt! Det är ett hotell jag kan tänka mig att återvända till för till exempel mys med kärleken eller tjejhelg.
 
November
Jag började följa med Vincent på skridskoskola. Första gången var jag förfärad över hur oorganiserat det var, men allt eftersom blev det bättre. Vad som också blev bättre var sonens åkning. Balansen och viljan var enastående. Han hade alltid mottot "Gör alltid ditt bästa och ge aldrig upp" med sig ut på isen. Det var bara en gång som han gick gråtande av isen. Då hade han inte gjort något mål på minimatchen, och envisades, storgråtandes, med att han faktiskt inte gjort sitt bästa.
Vi köpte nya sängbottnar och svängde förbi IKEA för att köpa en ny sängram. Blev jättebra och jag sover riktigt gott i min nya, lite mer anpassade, säng!  
 
December
Jag blev i mitten av december godkänd på min IT-utbildning jag gått den här hösten. Den gick ut på att öka min it- och mediekompetens. Är nöjd med mina arbeten under kursens gång. En del av kursens innehåll var jag väldigt förtrogen med, andra delar var helt nya.
Vi fick ytterligare ett härligt röntgensvar från Umeå. Inget nytt, och därmed glesas kontrollerna ut igen, nästa kontroll ska bli i maj! Så underbart att kiddot passerat fyra friska år, och går nu in på det femte och sista innan friskförklaring! Perfekt julklapp!
 
Så där ja! Då är jag redo att ta mig an det nya året med allt vad det ska innebära. Ska försöka blogga lite oftare så jag har något att gå tillbaka till vid nästa krönika! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0