Familjen förkyld

Här hemma har vi nog öppnat sjukstuga till Familjen Förkyld... Johan snorar och hostar, jag sorar och är täppt i näsan och Vincent har idag fått feber...
Vi åkte till Djungelhuset vid 10, och då åkte vi iväg med en liten kille som var pigg och glad. Lite varm, men det är igen fryslort vi har egentligen så vi tänkte inte så mycket på det. Under dagen så såg han lite loj ut och energinivån sjönk ganska snabbt. När vi satt och åt lunch så var aptiten inte på topp hos lilleman och jag tyckte att han var lite blank på ögonen. Vid 1 packade vi oss hem och när vi kom hem tempade jag honom och japp, feber! Det är skönt att inse att man faktiskt känner av sitt barns allmänstatus!

I eftermiddags gick Johan på sitt första skift för den här veckan. Han ska jobba natt och kommer hem i morgon fm igen. Får hoppas att Vincent sover gott i natt och att han piggat på sig lite i morgon. Vi skulle behöva få pigga på oss lite. Inget vidare att bo i en sjukstuga ju! Men å andra sidan brukar varken Johan eller Vincent vara sjuka särskilt länge, så enligt statistiken är det bara jag som ska gå och vara risig ett tag till...

Förövrigt hoppas jag nu att förvärkarna snart övergår i något mer effektivt... Skulle kännas bra om bebis ville komma snart! Men det kanske är bra om vi är lite friska först! ;)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag hoppas att man får läsa hur det gick efter förlossningen och vad det blev.



Stort lycka till med den nya familjemedlemmen och att allt går bra för dig cathrin!



2012-01-05 @ 22:09:13
Postat av: Cathrin

Jodå, det kommer att rapporteras om den nya lilla personen och hur det går det går för oss när den väl kommer. =)

2012-01-06 @ 09:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0