Fortfarande sjuk

Händer väldigt lite här just nu... Jag är fortfarande sjuk. Halsontet har gått över, men det var väl det ända också. Hostan gör mig galen, i övrigt hade jag nog bara varit trött. Idag har jag sökt läkaren som jag var till i torsdags, han har inte ringt upp. Sköterskan jag pratade med nu sist (11.00 i dag) sa att hon skulle kolla med läkaren halv 12 om han ringt mig. För övrigt sa hon, när jag undrade hur jag skulle tänka då jag börjar hosta oavbrutet efter att ha gått ner till dagis fram och tillbaka, att när infektionen är som sämst nu, så ska jag helst vara inne och vila.
Hon hade säkert en god avsikt, men hon missade att jag var hemma ensam med två barn och att det kommer att vara så i princip hela veckan då Johan jobbar på två håll just denna vecka... Det går inte att bara vara inne och vila när man har en så här aktiv son som jag har. HAN vill inte vara inne och vila! Grejen är ju att jag inte ens kan ligga och läsa för honom. Börjar jag läsa så bröjar jag också att tok-hosta. Som kvällsläsning har jag legat hos honom och så har vi lyssat på CD-saga och bläddrat i den tillhörande boken!

Aja, jag ska inte klaga. Vad fasen är "lite" hosta och astma jämfört med vad vi gjorde för snart 3 år sedan!? Detta är ju en skitsak på det stora hela! Men det är ju jobbigt i stunden så klart. Sen har jag en sambo som är helt fenomenal! Han tar hand om Vincent nästan all ledig tid han har, han lagar mat, städar OCH jobbar (dessutom på två jobb just nu!). Med tanke på det kan jag omöjligt klaga på hur slitigt det är hemma med tanke på vilket lass han drar!

Hur som helst så är det i princip klart nu att vi flyttar till "vårt" radhus! Vi har nu tackat ja och ska ringa och få komma och kika invändigt i veckan. Äntligen ska vi kunna få lite bättre plats! Och framförallt så ska båda barnen kunna få varsitt rum! Så underbart! Drömmer om flytten och jag har så mycket tankar och planer för den här lägenheten. Har nog gjordt 102 kvm till 201 ist, och det är nog mer ett slott än ett hyres-radhus... Men, det kommer att bli bra ändå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0