Förkyld

Nedrans förkylning! Jag upplever mig alltid så dålig när jag blir förkyld. Jag får i princip ALDRIG feber, men har feber känsla, dessutom har jag ont i halsen, täppt i näsan, ont i ögonen och har åter igen fått hosta... Det är väl bara halsen som gått tillbaka något, men det är så frustrerande att man ska behöva må som en påse skit... =(
Dessutom vet jag att jag i morgon på jobbet kommer att försöka låtsas som att ingenting är just fel, eftersom jag VET att jag är lika mycket inbillningssjuk som faktiskt sjuk...

Det känns som att jag nyss var sjuk. Jag hade ju en dunderförkylning strax innan semestern, hann jobba en vecka mellan sjukdom och semester. Nu när jag kommer tillbaka från semestern så hinner jag jobba typ 4 veckor innan jag är kass igen. Meningslöst! Alla borde få vaccinera sig mot influensan, och man borde få ingå i riskgrupp när man jobbar inom barnomsorg...

Nej, jag ska sluta klaga så mycket. Det KUNDE vara värre ju! Antagligen är graviditeten en del i det hela, och det är ju inte mycket att göra åt. Det är iaf bra att jag inte får feber.

Vincent har haft en gnällspiksdag idag, så öronen är lite trötta... Haha, nu fortsätter jag gnälla ju! =P Äh, lägger ner detta, har helt enkelt haft en ganska pissig dag! Hoppas på en bättre dag i morgon! Nu blir det lite kvällsfika innan sista rycket i tvättstugan!
Over and out....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0