Sjukstuga

Är fortfarande hemma, förkylningen har satt sig i magen  - förhoppningsvis för genomresa bara så man blir bra någon gång. Men dagen till ära har jag sällskap av sonen! I natt när han kom över till oss tyckte jag att han kändes ovanligt varm. Jag hämtade termometern och fick förklaringen till värmen. På den lilla displayen stod det 38,7. Förmiddagen har han spenderat i soffan tittandes på Tintin. Sen gick han iväg och lekte med sina bilar i typ 10 minuter innan han började gråta och vill titta på film igen... Nix, han är inte alls i form! Så nu ligger han i soffan igen och den här gången visas Dumma mig. Får väl se om jag lyckas få i honom någon mat idag...

När man är hemma och är sjuk själv så var det förr så att man bäddade ner sig i soffan (eller sängen) med en dricka och en godispåse. Vila är ju den bästa medicinen för att bli frisk ju! Men efter den dagen man fått barn så får man bita ihop även om man mår kasst. Barnen går först i alla lägen. Självklart måste man ju ta hand om sig själv också, men behöver barnen lite mer omvårdnad passar det ju föga bra att bara bädda ner sig. Tur att jag "bara" är förkyld och har lite foglossning. Magsjuka är ju faktiskt många snäpp värre!

Nu ska jag gosa ner mig med sonen en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0