Bilservice och bebis

För ett tag sedan skrev jag följade inlägg, där jag berättade om den äldre mannen som körde in i vår bildörr.

http://cathrinlarsson.blogg.se/2011/october/lakarbesoket-1.html#comment


Igår fick vi beskedet, från vårt försäkringsbolag, att vi nu är friade från ansvaret i incidenten och att vi nu kan lämna in bilen på service och att den äldre mannen ska stå för vår självrisk. Känns helt rätt och det är omöjligt att det ska kunna ha blivit på något annat sätt!

Idag åkte vi då iväg för att begära offerten för servicen och nu väntar vi bara att försäkringsbolaget ska OKa det hela. Till på köpet står vårt försäkringsbolag för nästan allt kring en hyrbil eftersom jag är aningens rörelsehindrad. Allt vi behöver stå för i det är 1/3 av km kostnaden. Det ska ju inte behövas någon lång hyrtid och inte köras just något långt heller, så det känns ruggigt lugnt!

Det är idag 49 dagar kvar till BF, och i morgon går jag in i v.34. Bebis bökar på i magen vilket för mig känns ganska ologiskt med tanke på min upplevelse. Om jag tycker att det är obekvämt och stökigt så borde ju inte bebis uppskatta det heller! Men innan den börjar överväga en utflyttning så ska en uppsägning av boendet lämnas in, och kommer den nu så är det en veckas handläggningstid och sedan 1 månads uppsägningstid... Så tidigast om 5 veckor är det utflyttning! ;)

Jaja, nu ska jag se om det finns något härligt att kika på i kväll. TVn kan ju inte bara visa Handboll! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0