Magsjukan nådde oss tillslut

I natt slog magsjukan till på riktigt. Det som smygstartade i torsdags slog till med full kraft på Vincent i natt. Stackarn var helt knäckt. Jag sov under en av hans små Nalle Puh-filtar i hans säng halva natten. Lilleman tittade på mig när jag stocppat om honom och sedan somnade han gott. Någon gång efter halv 4 gick jag tillbaka till min säng, för att få någon som helst kvalitétssömn! Efter någon timme kom lilleman tassande och ville sova hos oss, vilket gick bra. Men efter att han och Johan klev upp blev det bara sömn till och från.

Det är inte lätt att vara nöjd när man inte mår bra. Jag överdriver inte om jag säger att Vincent grinade och gnällde i 2 timmar! Johan försökte med ALLT för att det skulle bli bra, men inget dög. När jag bestämde mig för att gå upp satte jag mig med sjuklingen i knät och han somnade nästan på stört mot mitt bröst - precis som när han var liten. Nu har han sovit i 3 timmar och jag har bara inte hjärta att väcka honom. Han behöver nog få ta igen sig efter den här jobbiga natten och morgonen!

Jag ska fixa med disken medan han sover. Har tagit rätt på nattens tvätt nyss och satt igång en maskin till för att försöka hålla byxor rena till skrutten. Sen när han vaknat ska vi satsa på att byta i sängarna! Det känns alltid lite fräschare med en dusch och renbäddade sängar efter att man kräkts!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0