Skidåkning och spelande

I lördags var jag och Vincent iväg och införskaffade skidor till honom. När han bar ut skidorna ur butiken till bilen var han så stolt! I söndags fick han för första gången provåka skidor! Jag knäppte på honom skidorna samtidigt som Nathalie höll videokameran och när skidorna satt fast på fötterna och stavarna var greppade åkte han iväg! Det var som att han redan åkt skidor, flera gånger. Det såg så naturligt ut. Visst ramlade han några gånger, men han var jättenöjd ändå. Han log hela tiden medan han åkte.

Efter söndagens premiär har det inte hunnits med mer skidor för honom. Förskolan ville att han skulle ha åkt lite mer innan vi tar dit skidorna, men vi har jobbat så länge i veckan, så det har helt enkelt inte funnits tid för skidåkning. I morgon slutar jag tidigt och då tar jag nog med mig skidorna när jag hämtar honom. Jag tror nog att han gärna åker skidor hem från dagis!

Idag när vi hämtade honom fick vi så mycket lovord från personalen som jobbade. En tjej satt och spelade spel (Spökungar) med Vincent och jag frågade om han förstod vad han skulle göra. Hon berättade att han slog tärningen och plockade rätt färg på brickan, att han helt klart förstod vad han skulle göra! Härligt! Då kan vi snart sitta och spela spel tillsammans! Funderade på om han skulle ha fått spelet Fånga ballongerna, men vi har inte kommit till att köpa det än. Vi fick In i stallet som en liten present förra året, får kanske börja med det här hemma! Tror att Vincent skulle tycka att det var jätteskoj om vi satt och spelade spel alla 3! Kanske blir lite sånt helgmys i helgen!

Nu blir det en dusch för min del, sedan sängen. I morgon är det uppstigning omkring 5.45 och den tiden brukar Vincent sällan vara helt samarbetsvillig... God natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0