Nyårskrönika 2011

Tänk vad fort det kan gå för ett helt år att passera! Och vad mycket som kan hända under ett år, trots att man tycker att det både har varit ganska innehållslöst och sniglat sig fram... 2011 är inget undantag för dessa regler, men när jag tittar tillbaka så inser ajg att det finns ju hur mycket som helst som hänt, och året har faktiskt gått i rasande fart!

Det blir säkert en lite stökig läsning eftersom det hänt så mycket i omgångar, men jag ska försöka hålla lite ordning på det hela ändå!

2011 började för oss lite omtumlande. Vi hade strax innan nyår fått reda på att det kunde röra sig om en tillväxt på tumörerna i Vincent. Vi gick mest bara och väntade på att det skulle gå 3 månader för att vi skulle kunna göra en ny kontroll och få veta hur det låg till.

I mars gjorde vi den nya röntgen och den såg bra ut! Vi beslutade oss då för att öppna "bebisverkstan" och projektera syskon. Redan i april var jag gravid och nu väntas det syskon typ när som helst! Under hösten gjordes en ny kontrollröntgen på Vincent och åter igen blev svaret otroligt omvälvande! Nu såg man en tillväxt på ena binjuren, inte från föregående röntgen utan i jämförelse med bilderna som togs när han var färdigbehandlad. Den här gången skulle vi få komma upp till Umeå för kontroll. Detta gjordes v.44. Lite drygt en månad senare fick vi svaret att det inte var några aktiva tumörceller, och att han fick fortsätta vara frisk men att kontrollerna tätas ihop lite igen - för säkerhetsskull.

Under våren tävlade jag lite dressyr igen. Jag tävlade Salvador med ganska varierade resultat. På det stora hela var jag nöjd med min insats på hästryggen, jag började äntligen förstå hur man skulle göra (det är så fantastiskt med AHA!-upplevelserna.) Och jag blev otroligt motiverad och inspirerad efter trippen till Göteborg Horse Show med Petra i februari. Torsdagen innan midsommar satt jag till häst sista gången för det här året, därefter var det sommarlov för hästarna och foglossningarna kom och ställde till det för mig.

Sommaren förflöt riktigt härligt! Johan var pappaledig med Vincent och dom hittade på massor med saker, bland annat håva grodyngel! Semestern spenderade vi delvis på västkusten. Först var vi hos svärföräldrarna i Älvängen innan jag och Vincent åkte vidare till Falkenberg där vi bodde hos Eva, Nadja och Christer. Riktigt härlig semester får jag lov att säga!

I augusti gjorde vi ultraljudet och fick se den lilla krabaten som levde om i magen. Blev framflyttad från 1 januari till 12 januari. Skönt att "trygga" att bebis kommer på rätt sida nyåret! (Även om man aldrig har några garantier!) Skrutten fyllde 3 år också. Liten blev stor och trotsåldern tog, under det här året, fart på allvar. Han har intresserat sig mer och mer för bokstäver och siffror. Han pratar renare och renare och i långa meningar. Vid 3-årskontrollen var BVC-sköterskan mer än nöjd med honom. Han kunde mycket som han egentligen inte behövde kunna än.

I övrigt har sommaren och hösten handlar mycket om graviditeten med allt vad det inneburit, samt alla förkylningar jag haft! Jag har varit förkyld en hel del det gångna året, och avslutar i just den andan! Är förkyld och höggravid. Ingen jättelyckad kombo, men nog börjar man bli härdad!

Många har hintat om det möjligen kanske börjar bli dax för bröllop mellan mig och Johan. I år blev det inget, vi får väl se vad det kommande året har att erbjuda. Det ända vi egentligen vet är att vi får ett syskon till familjen, jag ska vara föräldraledig och det kommer att fortsätta vara kontroller på Vincent med jämna mellanrum. I övrigt får vi helt enkelt se vad som kommer i vår väg! Det kommer iaf inte bli något bröllop i samband med dopet iaf!

Passar på att önska er alla ett Gott Nytt År!
Det kommande året kommer nog handla en hel del om mina fina barn och den nya familjekonstalationen och hur det går för oss. Självklart komemr jag följa upp Vincents sjukdomsstatus. Och självklart ska jag bjuda på bilder, förhoppningsvis fler än det hittills varit!
Hoppas att ni fortsätter följa mig och min familj i min blogg!

Kommentarer
Postat av: Carin Umeå

Gott Nytt År och lycka till..........



Hälsningar Carin & Lars

Umeå

2011-12-31 @ 19:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0