Dessa graviditetskomplikationer

Sedan helgen har jag haft mer stök med illamående, huvudvärk och lite allmän sjukdomskänsla än någonsin under graviditeten. Känns lite slitigt och jag ska idag ringa och rådgöra med BM då bland annat huvudvärk och vätskesvullnaden (som jag haft ett tag) är två av symtomen för havandeskapsförgiftning (preeklampsi). Skulle vara grädden på moset att behöva få det också... Men men, är det så, så är det. Jag bara hoppas att det inte behövs någon igångsättning före nyår! bebis verkar iaf inte vara besvärad av annat än att det är trångt. Ett blodtryck, blodprov, urinprov och fosterljud på bebis skulle helt klart avslöja om något är på tok.

Förövrigt så har jag nu gjort 90% av graviditeten! Det är ju inte klokt! Och dessutom är det bara 28 dagar kvar till beräknat ankomstdatum! Yes, vi kliver in på upploppet nu känns det som! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0