Gräsänka, sjuk och regn

Behöver man säga så mycket mer än rubriken!? Vem som helst kan inse att det definitivt inte är en bra kombination... Dessvärre är jag den gemensamma nämnaren i det där...

Johan åkte för lite mer än en vecka sedan till Göteborg med Mange. Det här lägret dom vanigtvis är på i maj blev i september i år. Det i sig är ju inga större problem, men jag lyckades dra på mig en förkylning som inte vill bryta ut helt och hållet... Den är och vandrar på gränsen. Jag orkar vissa saker, vill orka andra. Att jobba har jag insett att det är förbaskat tufft när man knappt orkar skruttens tempo hemma! Onödigt kan man helt klart tycka när det inte blir feber, inget halsfluss osv... Jag har som mest haft frossa och då hade jag mitt vanliga 36,6 i temp... Men täppt i näsan och ont i huvudet, det räcker som till.

Lägg till regn i det där så förstår ni att det inte heller blir så mycket utevistelse. Vincent vill ju inte heller vara ute i hällregn... Inne är han sjövild och ute vill han inte just vara... Det är tur att han inte behöver vara hemma när jag är kass, igår hade han trivts tokbra på dagis. Fick veta när jag hämtade att det itne varit surläpp på hela dagen! :) Han och någon fler liten hade hängt med de stora barnen och tagit en promenad, följt staketet, runt gården - och då har dom ingen liten gård!

Om lite drygt 1,5 timme ska jag hämta  skruttungen igen. Innan dess blir det en liten skvätt nässpray, alvedon och se om jag ska ta lite mer astmamedicin... Jäkla förkylning! *grr* I morgon ska jag nog försöka jobba iaf! Jag vill bli frisk, jobba och gotta mig i stallet några kvällar sen, och orka leka en massa med min underbara son! Sen ser jag ju så klart fram emot när min sambo kommer hem! På söndag hämtar jag och skrutt upp honom på flyget. Sen ska jag se till att han får "vila" med sonen, så jag kan få "vila" lite med matlagning som kan få ta lite mer än en kvart!

Nu ska jag luta mig tillbaka en liten stund till, se färdigt avsittet av McLeods Döttrar. 14 timmar Dr Quinn och 2 timmar och 15 minuter McLeods Döttrar... Bra med TVtid den här 1½ veckan! ;)

Kommentarer
Postat av: Magda

Och jag är oxå gräsis...till fredag!

2010-09-21 @ 18:31:46
URL: http://hjarterum.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0