Intensiv höst

Ja, vad ska man säga... Den senaste tiden har det varit lite mycket i omlopp här i Östersund. För ungefär 1 månad sedan hade vi Hepatit A på Vincents förskola, efter det fick Vincent vattkoppor och nu har vi fått ett parasitutbrott i vattnet... Ja det är som att vara i utlandet, fast hemma!

Just nu kokas vattnet för fulla muggar. Dricker kokat vatten gör vi kanske inte så gärna, men det är ju matlagning, välling, tandborstning osv... Flaskvattnet tar i princip slut på affärerna, det var slutsålt på en affär i lördags... Och inte nog med det stöket så blir man magsjuk av det vatten man drack innan dom kom fram till vad man skulle göra... Så här står vi - Vincent bajsar vatten och jag har olustighetskänsla i magen och mår illa.

Jag vet att jag själv har en viss benägenhet att bli inbillningssjuk, men det känns inte riktigt så den här gången... Hur som helst så har jag inte blivit sjuk än, så vi får väl se vart det tar vägen... Jag är hemma och vabbar med Vincent idag, och jag tvivlar på att vi kommer att ge oss iväg någonstans!

Lite otur med att vi skulle bli sjuka precis nu, vi hade kunnat spara det till helgen - om vi promt skulle behöva bli sjuka... I morgon är det tänkt att Vincent ska på sin magnetröntgenundersökning. Vi får se om det blir av eller om vi måste skjuta fram det. Dom skulle ringa idag med information.

Jag för min del får fundera över helgen. Tanken var att jag skulle starta KlubbMästerskapet i Dressyr på lördag. Men helt ärligt, skulle jag bli sämre än så här så är det faktiskt inte ens möjligt! Så trist eftersom jag tycker att det är så kul att tävla. Men men, håller jag mig på mattan och Vincent blir lite stabilare i magen så kan jag helt klart tänka mig att starta men åka hem direkt när jag är klar med min prestation. Vi får se helt enkelt!

För stunden sitter Vincent och tittar på Playhouse Disney. Det är Små Einsteins, ett av hans absoluta favoritprogram! Jag ska stoppa i mig lite frukost, och efter det får vi nog ge oss in på lite lek och bus! Får se vad vi ska hitta på idag! Något skoj ska vi nog kunna prestera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0