Dagsrapport

Den här veckan som Johan och Vincent är borta blir inte riktigt som jag tänkt mig. Jag har har nog sysselsatt mig lite för mycket. Jag tänkte åka upp till stallet och fota i morgon, vi får se hur det blir med det. Jag är grymt trött och har väldans ont i skavsåren just nu. Jag överväger hellre en vilodag hemma i soffan.

Igår kväll var jag i stallet 4 timmar, men hade planerat för hälften... Charlie och jag var inte alls samspelta när jag skulle rida, jag gjorde en hel del fel på en häst som inte är särskillt genomriden - vilket säger ganska mycket... Hur som helst blev han fin efter duschen!

Idag åkte jag upp tidigt, skulle hjälpa till med stalltjänsten. Jag mockade och fixade betfor, det var lite väl lite att göra för att vara extraperson egentligen. Efter mitt "ansvar" satte jag igång och göra iordning Charlie. Tyvärr hade jag lite dålig planering och jag var i ridhuset 10 minuter senare än planerat. Tack och lov gick det bättre idag när jag red än i går, så när jag gick in på banan hade jag en ganska hyfsad känsla.

Programmet kunde ha gått bättre (det kan det ju alltid göra) men när jag skrittade av banan kände jag mig ganska nöjd. Bitvis kändes han jättefin, medan andra bitar inte alls fungerade. Jag hade 3 mål med dagens start.
1. Kom ihåg programmet
2. Rid på minst 53 %
3. Kom inte sist
Och jag lyckades införliva alla 3! :) (dessutom fick jag med mig en gul rosett när laget kom på en tredjeplats)

Jag kom ihåg programmet, och red det helt utan fel vägar! Jag red på 54,67%! Och jag kom på 22 plats av 26! (Det kan ha varit 21a plats, men jag tror det var 22a) Detta kanske inte låter så mycket till världen, men det var min första lokaldressyr, min första utomhusstart och min första lagstart. Nu väntar en lokaldressyr i september som jag också hoppas på att kunna vara med på! Håller bara tummarna att förutsättningarna blir lite bättre då!

I torsdags fick jag beskedet att min häst var halt, att jag fick välja mellan att stryka mig eller göra ett hästbyte. Jag bytte från fina Salle till fina Charlie. Charlie hade jag inte ridit sedan i höstas, och jag skulle bara hinna sitta på honom två gånger innan idag... Det var kanske inte den allra bästa uppladdningen, men det gick ju som synes ganska bra! Jag sitter bara med skavsår på båda fötterna och båda ringfingrarna! Gör förbannat ont (ursäkta att jag svor igen, men så ont GÖR det!) och dom på fingrarna är fruktansvärt opraktiska! Hoppas att jag hinner läka ihop innan torsdag!

Nu blir det lite vila innan jag ska återvända till stallet för att grilla med de andra! :) Jag ska åka upp om ca 1 timme och 45 minuter... Ska försöka koppla av den mesta av tiden, kroppen är ju som sagt ganska trött just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0