Vilken morgon...

Den här morgonen började med att städa två kräkar i sängen... Vincent har lite jobbigt med allt snor, det har hamnat nere i halsen och eftersom barn inte hostar upp sånt så kräks han ist. Tack och lov sover han på sitt dubbelvikta täcke, så det hamnade bara på täcket första vändan. Vi slängde in det i tvättmaskinen och la ett badlakan under honom. en liten stund senare så kräks han även på det, men då var klockan så mycket att vi klev upp ist för att bädda om. Stackars skrutten, han blir så ledsen när han kräks.

Jag för min del ska vara hemma idag, med skrutten. Vincent ska få vara hemma pga att han kan ha ont i halsen och jag blir hemma för att jag har rejält ont i halsen, snorar massor och har börjat hosta. Vi ska ringa på Hälsocentralen direkt när dom öppnar nu på morgonen. Se om vi kan få komma dit och bena ut vad som händer i våra halsar! Det börjar kännas tillräckligt med sjukdom för en liten sväng igen. Fortsätter vi så här får vi ju göra om inskolningen på dagis ju! ögoninflammationen verkar iaf ha släppt!

Nu verkar Vincent vilja ha frukost, så jag får väl styra upp blöjbyte först och sedan fixa med lite gröt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Huvva! Hoppas ni får hjälp på HC idag! Jag har också ont i halsen, jävligt ont men tydligen är det ett virus så det går inte att få medicin mot det.

2010-03-01 @ 09:53:55
URL: http://lajz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0