Sammanfattning av det senaste dygnet

Större delen av dagen har det stått ett ljust och fint ljus och brunnit för Gustav. En låga som brinner för den fina och varma person Gustav var. Gustav, pojken som satt på den fjärde stolen. Gustav som nu aldrig kommer att behöva bli sjuk eller känna smärta igen, utan kan må gott och vaka över alla han tycker om! Jag hoppas att begravningen har varit fin, inte för smärtsam utan att det har funnits leenden när minnen har kommit upp!

Sammanfattningen av resten av dygnet går kanske inte stillhetens tecken...
Sent i går kväll, 22.30 ungefär, så fick jag plötsligt fruktansvärt ont i magen. Jag har haft magkatarr, magknip och andra små problem med magen - men detta var helt utom denna värld. Jag blev yr och började må illa. Efter lite drygt 40 minuter så sa jag till Johan att det inte alls kändes bra, och så frågade jag hur det börjar när man får blindtarmsinflammation. Jag bad Johan ringa sjukvårdsrådgivningen (SVR) och rådfråga dom om vad vi skulle hitta på. Smärtan satt på höger sida i magen, bak i ryggen på samma sida och sedan upp mot bröstkorgen.

Johan kom inte fram till SVR och kom in till mig på toa (där jag låg dubbelvikt på golvet) och sa att symtomen stämde med vad han precis läst på nätet och därmed ringde han mamma som kom och var här hemma med Vincent och vi åkte ner till akuten.

Där var vi kvar till lite efter 3. Halv 4 var vi hemma igen. Magsmärtorna hade släppt och jag mådde som vanligt igen. Läkaren kom in där vid 3 och sa att proverna inte visade något särskilt, men att det troligen inte alls rörde sig om blindtarmen, utan om njursten. Jag var inte öm när dom knackade och tryckte, så det var nog det som avgjorde. Hur som helst så fick jag med mig två piller som jag kan ta nästa gång jag får ont. Grejen med njursten är att om man en gång fått det så är det väldigt stor risk att man får det igen. Om ca 3 veckor ska jag in på röntgen för att kolla om det är borta eller om det ska sprängas några stenar. Det låg dessutom en liten risk att det kunde handla om gallsten också, men mest troligt var det njursten.

Idag har jag inte haft några känningar alls förrän jag åt middag, då fick jag lite lätta känningar bak i ryggen. Nu i kväll har jag inga känningar alls igen. Tröttheten dock är inte att leka med! Jag skulle nog nästan kunna somna stående just nu. Efter gårdagens bravader så skulle jag nog behöva några extra timmars sömn. I morgon ska jag och Johan köra ner till Timrå och gå på Buddy Holly, och då är det kanske inte trevligast att sova sig igenom varken bilresa eller föreställning! Vi ska kika på lite film nu i kväll, sen blir det nog att sova skapligt tidigt...

Jag är helt klart galet less på att vara sjuk. För min del verkar ju sjukdomarna lösa av varandra. 4 åkommor på en och samma vecka, jättenormalt!? Njae, kanske inte! Men man kanske kan hålla sig frisk sen! På måndag är tanken att jag ska jobba, men det hänger väl mest på magen och ögonen. Det är kanske inte smartast att jobba om magen fortfarande krånglar (smärtar) eller om jag fortfarande har problem med ögoninflammationen. Det kliar fortfarande och på mornarna är det kletigt... Men vi får som sagt se hur det är på måndag!

Nu ska jag bädda ut bäddsoffan och sedan kliva in i duschen en snabbis innan det blir film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0